Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på vei hjem med ungene fra banen, klokka var kanskje rundt åtte på kvelden. Så ser jeg en ravende full stakkar som knapt klarer å holde seg oppreist. Han virrevandrer gatelangs i helt svarte klær.

Jeg reagerer med å sette fra meg vogna, putte på ham et par av mine ekstra reflekser og hjelpe ham med å finne veien hjem.

I ettertid lurer jeg litt om jeg burde ha ringt politiet i stedet og bedt dem ta seg av ham. Jeg kunne jo ikke følge ham selv pga barna som skulle hjem og legge seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke gjort noe som helst

Skrevet

Hadde ikke gjort noe jeg heller.

Skrevet

Men han kunne jo fort blitt påkjørt der han virret midt i veien uten refleks eller noe. Han var jo helt borte vekk.

HI

Skrevet

Det syns jeg var kjempe snilt gjort av deg hi .:)

Jeg hadde nok ringt politiet .

Skrevet

Synes du gjorde det riktige her. Hadde ikke ringt politi. Hadde han ligget ned, hadde jeg gjort det.

Skrevet

Jeg synes du gjorde det rette :)

Jeg ville nok spurt ham om han trengte hjelp jeg også (liker jeg å tro hvertfall) og fortalt ham veien dersom han var usikker på den. Hadde han ikke klart å gjøre rede for seg overhode ville jeg ringt politiet.

Skrevet

Jeg synes du gjorde en god gjernig, og hjalp til så godt du kunne!

Til dere over her som ikke hadde foretatt dere noe som helst: Tenk på at det kan være ditt barn en gang som virrer en smule for full rundt i veibanen. Da hadde du sikkert satt pris på om noen gadd å hjelpe h*n!

Dere kunne i det minste ha ringt Politiet.

Skrevet

Ok, godt å høre at en del av dere synes jeg gjorde riktig. Jeg har bodd i utlandet i mange år og har ikke sett en så full person på årevis, he he, så jeg føler meg veldig usikker på hvordan man skal håndtere noe sånt.

Han husket hvor i nabolaget han bodde i hvert fall og hvis han holdt seg til det fortauet jeg plasserte ham på i den retningen han virret kom han seg nok hjem.

HI

Skrevet

Flott at du bryr deg og hjelper ham!

Jeg opplevde det samme for noen år siden. Vi fulgte mannen hjem og kontaktet med hans samtykke en slags utekontakt som skulle komme hjem til ham, for han og huset oste av hjelpesløshet.

Skrevet

Kjempe snilt gjort av deg HI :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...