Gå til innhold

16 and pregnant.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo ut til at hele hurven der bare stapper i ungen flaska før de i det hele tatt prøver å tilby puppen. Har sett en mamma som ga både pupp og flaske, ellers har jeg bare sett flaskemammaer...

En av de ville ikke amme på grunn av at hun var redd for puppene sine..

Jeg ammet til baby var litt over en måned. Da skar det seg, og jeg prøvde alt jeg kunne for å få til ammingen igjen. Skjønner ikke at noen virkelig velger å droppe den nærheten og kosen amming gir.

For ikke å snakke om de store, "gode" melkesprengte puppene ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette typisk et TV program du referer til eller?

Skrevet

Hvem er det egentlig du snakker til her?

(og ps. det er ikke alle som kan / får til å amme og det er ikke alle barn som vil / får til å ta pupp, men det vet du kanskje)

Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt. Noen ønsker ikke å amme. Jeg har ikke noe stort ønske om å amme sånn egentlig, men håper jo jeg får det til, tenker mest på vektnedgang, men jeg vet jo det er bra for babyen. Men jeg tror flaskebarn har det like godt jeg.

Skrevet

Programmet er fra Storbritannia, sant? Der er det ikke vanlig å amme slik som i Norge.

Skrevet

Altså, det er et tv program. Der finner det på mtv.com

At noen sliter med ammingen vet jeg, det skjedde jo desverre meg.

Men når de sier rett ut at de ikke vil, eller man ser at de er rett på flaska med en gang, da er det ren latskap altså.

Noen er jo en ting.. Alle som deltar på et tv program er en helt annen ting!

Skrevet

Norge er på ammetoppen så da blir det rart for oss som er innprentet å se alle de som gir flaske fra første stund.

Skrevet

I England og Usa er det ikke like vanlig å amme som i Norge .Og man kan oppleve ganske sterke negative reaksjoner om man ammer offentlig .

Skrevet

Ikke sant. Jeg kan tenke meg for at disse ungen mødrene nok kvier seg for å innrømme at de ammer foran et tv-kamera. Det er jo så ukult å amme der borte her jeg inntrykk av.

Skrevet

Du er ganske naiv du eller?

De fleste andre land, særlig USA etc har ikke permisjonstid over 6 uker eller lignende - hvis det engang.

Tankegangen "Jeg skal amme, koster hva det koster vil" er ikke en del av vår kultur i det hele tatt. Har blitt litt mer vanlig faktisk nå i disse dagene enn det det har vært før, men de fleste har verken tid eller mulighet til det.

Jeg bor her i Norge og prøde virkelig å få til det å amme. Men fikk aldri noe melk. La på barsel i 4 dager, jenta mi gråt konstant og raste ned i vekt, men jeg fikk ikke lov til å gi henne flaske. Innimellom fgikk jeg lov til å gi henne litt vann og det var det hele.

Til slutt dro jeg hjem 3 dager før jeg egentlig skulle (haste keisersnitt og høyt blodtrykk gjorde at de ville ha meg på barsel i en hel uke) fordi jeg orket ikke stressen.

Kom hjem og begynte med MME, ble bedre med en gang.

Skrevet

Dette er ikke bevist noen steder, men du som tok hastekeisersnitt, hadde du full narkose?

Jeg hadde narkose etter fødsel, fordi jeg blødde myyye! Og jeg fikk ammet bitte litt.. prøvde så godt jeg kunne, men måtte ha mme i tillegg.. Pumpa meg på sykehuset, og fortsatte hjemme.. Fikk ut en del i begynnelsen, men ble mindre og mindre etterhvert. Etter 5 mnd orket jeg ikke mere, så da ble det bare mme, og grøt etterhvert.

Så fikk jeg høre av ei som studerte for å bli jordmor, at de som tar narkose de mister melka oftere enn de som ikke gjør det.

Lurer jo da på hvorfor dette ikke har blitt skjekket?

Vet om en del som har tatt narkose under eller etterpå som ikke hadde melk, og de som hadde veldig lite.

Selv hadde jeg MASSE før jeg føda, for det rant bokstavelig igjennom! Sengetøy og klær var jo vått! Måtte bruke ammeinnlegg en stund før fødselen.

Skrevet

Sånn var det med meg også. Trodde virkelig ikke at ammingen skulle bli noe problem. Jeg hadde jo melkespreng lenge FØR jeg fødte. Laken, nattøy alt ble vått. Ammeinnlegg brukte jeg masse av. Etter fødsle fikk jeg nesten ikke til å amme. Hadde hasteks med narkose. Kom aldri opp normalt nivå med den ammingen. Pumpet som bare det, men kom kun noen dråper ut.

Skrevet

Det jeg har reagert på ved den serien er alle de intense kranglene foran de stakkars små. Må være utrolig slitsomt for en lite hode å høre på.

Skrevet

Det med amming og denne serien (så det jeg også) var jo at hu ene jenta spurte jordmor eller gynekologen om amming kom til å gjøre puppene hennes stygge, for da vil jeg ikke amme, assa! (den type kommentar). Når legen prøvde å forklare at det var for det meste graviditeten som endret puppene, så fikk hu bare et skrekkslagent blikk tilbake.

...de jentene der er VIRKELIG ikke klare for å bli mødre! Men, nå er det ikke glamourisert heller, sikker for å ha den virkningen at ikke unge, amerikanske tenåringsjenter ikke skal ønske å bli gravide.. (som er et økende problem)

Skrevet

Virker som om noen virkelig burde ha undersøkt dette med amming og narkose! Har jo bare hørt om dette, aldri lest noen steder, men det er flere, ganske mange faktisk.

Skrevet

Denne serien det er snakk om har jeg ikke sett. Men jeg vet at i mange land er det ikke så vanlig å amme som i Norge. Her har vi ammehjelpen som har storoffenssiv på amming. Det kan vel og tenkes at disse unge jentene det er snakk om enten er så stresset med den nye situasjonen at de sliter med å få melk, eller at de ammer ellers men ikke vil på tv. Det blir ikke sett på som naturlig i store deler a verden å amme offentlig.

Jeg hadde ikke ømme bryster under svangerskap, etter fødselen måtte jeg tørrpumpe i en uke før det kom noen få dråper. Jeg pumpet i 5 uker hver tredje time og måtte i tillegg gi flaske til hvert måltid siden jeg ikke hadde på langt nær nok melk. Det er ikke alle melken flommer ut av, noen får rett og slett ikke nok melk. Og det er ikke sant at produksjonen justerer seg etter behovet og at det blir mer melk bare man pumper. Hjalp ikke på annet enn en bedriten selvfølelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...