Engelhardt Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Leste på vg nett i dag at handler man for over 3000 kr i Sverige, så må det fortolles.... Er det vanlig å gjøre det? En barnevogn koster jo langt mer enn 3000, selv i Sverige... Eller er det bare å kjøre på og så satse på det beste over grensa? Hehe
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Man må fortolle alt ev alkohol og røyk/snus når man er på dagstur også, har ikke lov å ha med deg noe når du ikke har vært over i mer enn 24timer...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 jeg ville "pakket ut" vogna, lagt den baki og satsa på det beste:P hvis du triller den fra butikken, over parkeringsplassen og ned til bilen er vognen brukt og ikke ny! Kunne jo vært verdt et forsøk?:-) Hadde iallefall ikke tollet den inn, men det er meg da:-)
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Oj, for en god idé - det fikk jeg lyst til å gjøre også Svenskekrona er jo lav og prisene i Sverige lavere enn her... Og - jeg hadde ikke vurdert å fortolle den engang...kjør på! Tollerne må da vel ha bedre ting å gjøre på en å lete etter personer som smugler én enkelt barnevogn inn i landet You go girl!!!
Engelhardt Skrevet 1. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2010 hehe her blir det tut og kjør ;-) krysser fingrene, var litt teit spørsmål fant jeg ut i ettertid!
mizza84 Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Kjør rett over grensa du, jeg bor rett ved grensa å kjører over der mye.. Jeg blir overraska om de skulle tatt deg for det... Tut å kjør ))
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Angående alkohol og tobakk kan man jo ta med seg en vanlig dagskvote selv om man bare er innom en svipptur... Jeg sier kjør på jeg også...pakk ut vogna om du vil, da kan ingen bevise at den er kjøpt verken her eller der! Men jeg har hørt at 3000 kroners-regelen gjelder per pers, så skulle du være veldig nervøs, er det jo bare å ha med seg en ekstra person i bilen, så blir kvoten plutselig 6000 ;-) Vet ikke om tollerne har noen regel på at varene må kunne deles i to da...hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå