LilleBanan blir storebror Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Fått beskjed om at jeg har for lite jern og må ta jerntilskudd, men jeg blir så kvalm! Kan det være pga disse tablettene?
Celeste85 Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Det blir jeg også, men hjelper å ta de til mat. Tar en Ferromax til forkosten hver dag:)
Frk Harepus Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Jeg blir også kvalm av jern og alt annet kosttilskudd-også folat. Er derfor heller veldig nøye på hva jeg spiser og har ikke hatt noen mangler under denne eller forrige graviditet. Spiser en grovbrødskive med tykt lag av leverpostei og litt under en halv boks med makrell i tomat hver eneste dag. I tillegg spiser jeg minst fem om dagen av frukt og grønt. Men, nå har jeg jo ikke hatt som utgangspunkt for lite av noe heller, da. Det er kanskje ikke nok å få jern via lever om man har mangel? Går jo ann å ta en telefon til lege/jordmor og høre om man kan få i seg nok gjennom å spise jernrik mat og evt hvor mye som skal til. Lykke til med jernlageret:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå