Propellll ♥ Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg stikker hull i dem og legger de i kokende vann. Bløte egg 7 min og harde ca 9 min. Nam nam Vet faktisk ikke hvorfor jeg stikker hull, men har alltid gjort det. Har en sånn dings som fulgte med en eggkoker en gang.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Jeg legger eggene i en gryte og har over varmt vann fra springen, setter de på kok og tar de over i kaldt vann når jeg tror de er hardkokte. Har aldri hatt behov for å lage bløtkokte egg.
Musemor med tre søte små Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Oppskrift på et perfekt kokt egg finner du her http://www.kjemi.uio.no/publikum/popularkjemi/egg/
lucky_mom Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Jeg legger eggene forsiktig nedi det kokende vannet med en skje, uten å stikke hull i dem. Går helt fint bare man ikke gjør det for fort. Koker hardkokte egg i 10 minutter, bløtkokte 6-7.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 tar en kasserolle med vann. tar eggene oppi. setter de på konfyren, lar de koke en stund og tar de av når det føles ut som de er ferdige. har aldri skjedd at jeg har fått harkokte når de skal være bløte eller motsatt. tidtaking er for pingler
BlåBlå Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Koker opp vann, stikker hull i eggene og koker dem i nøyaktig 9 minutter - før jeg legger dem i kaldt vann.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Kanskje vi skal krangle om dette: Hvorfor er noen av dere så nøyaktige? Eggene trenger jo ulik tid etter størrelse. Et som veier 20 gram mer trenger kanskje 20 sek til.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 stikker hull, legger de i kaldt vann. koker opp 4-5 minutt bløtkokt og 7-8 minutt på hardkokt normalt store egg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå