Gå til innhold

Hvordan koker du egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stikker hull i dem og legger de i kokende vann. Bløte egg 7 min og harde ca 9 min. Nam nam

Vet faktisk ikke hvorfor jeg stikker hull, men har alltid gjort det. Har en sånn dings som fulgte med en eggkoker en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger eggene i en gryte og har over varmt vann fra springen, setter de på kok og tar de over i kaldt vann når jeg tror de er hardkokte. Har aldri hatt behov for å lage bløtkokte egg.

Skrevet

Jeg legger eggene forsiktig nedi det kokende vannet med en skje, uten å stikke hull i dem. Går helt fint bare man ikke gjør det for fort. Koker hardkokte egg i 10 minutter, bløtkokte 6-7.

Skrevet

tar en kasserolle med vann. tar eggene oppi. setter de på konfyren, lar de koke en stund og tar de av når det føles ut som de er ferdige.

har aldri skjedd at jeg har fått harkokte når de skal være bløte eller motsatt. tidtaking er for pingler :P

Skrevet

Koker opp vann, stikker hull i eggene og koker dem i nøyaktig 9 minutter - før jeg legger dem i kaldt vann.

Skrevet

Kanskje vi skal krangle om dette: Hvorfor er noen av dere så nøyaktige? Eggene trenger jo ulik tid etter størrelse. Et som veier 20 gram mer trenger kanskje 20 sek til.

Skrevet

stikker hull, legger de i kaldt vann. koker opp

4-5 minutt bløtkokt og 7-8 minutt på hardkokt

normalt store egg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...