swirly Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Jeg ligner en ballong! I hvertfall magen gjør det, eller det føles slik, pga kynnere så blir den så hard og kulerund at det nesten er litt morsomt, hadde det ikke vært for at det er litt ubehagelig til tider. Men merker jeg begynner å bli litt lei av helt fremmede folk som spør, når skal du ha da, og må jeg si forsatt to mnd til, så sier de ikke noe mer. Argh, hallo, Jeg er lita av vekst, og kort i overkroppen, så jeg ser større ut enn jeg egentlig er, ikke så moro, men jeg kan ikke noe for det. Ligger der jeg skal ligge når det kommer til symfysemål, så er jo ikke for stor. Blæh, teite mennesker!
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Det du BURDE si er "om to måneder. Og du da?" Man SKAL ha stor mage når man er 7 måneder på vei. Tipper du er kjempefin jeg:)
06.06.10 Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Igår fikk jeg kommentaren "Jeg traff ei igår som har termin imorgen og hun har bare halvparten så stor mage som deg, også skal du ikke ha før om to måneder?" Ganske irriterende!! Jeg har ikke gått masse opp i vekt heller, ligger så og si helt i tråd med det som er normal vektøkning. I begynnelsen så syntes jeg det var morsomt at jeg hadde litt større mage enn normalt, men nå er det grusomt irriterende. Ligger fortsatt ett stykke over det grønne feltet på sf.mål. Du er ikke alene med å få duste kommentarer.
husmus &2 Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Åh, det er du søren ikke alene om. De to siste ukene har vilt fremmede mennesker vært på meg med både den ene og den andre kommentaren. De verste er de som påstår at jeg skal ha tvillinger. Jeg tok av på en dame på Ikea her forleden. Jeg synes rett og slett det er frekt. Og jeg har enda 6 uker igjen men er stor som et hus. Ligger over den rød streken, men det gjorde jeg forrige gang også i tillegg til at jeg har blitt målt av forskjellige hver gang så jeg er litt skeptisk til hvor riktig de er... Forrige gang kom han ut på 3680, så jeg er ikke overveldende stresset, men hver gang noen kommer med noen dumme kommentarer så tenker jeg Gud, tenk om jeg får et kjempebarn! Duster.
IreneSofie Skrevet 31. mars 2010 #5 Skrevet 31. mars 2010 Det er faktisk også j**lig irriterende med det motsatte: "Er du 7 mnd på vei, men du ser jo så liten ut...", "Åja jeg trodde ikke du hadde termin før til høsten, du kommer til å få en bitteliten baby..", "Jeg la ikke merke til at du var gravid før du holdt det foredraget, jeg trodde bare du hadde lagt på deg..." .... Hold kommentarene deres for dere selv sier nå jeg (men ikke høyt, selv om jeg burde det..)
Hybelkanina Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Det virker som om noen mennesker overhodet ikke eier sperrer eller klarer å tenke seg om før de snakker. Jeg får også en drøss med kommentarer, men det skal sies at de aller fleste er veldig hyggelige. Men så er det de som kommer med kommentarer som "er du heeeelt sikker på at det bare er en der inne??" og "to måneder igjen sier du, oj, hvor stor skal du bli da?" (etterfulgt av medfølende blikk). Den aller verste kommentaren fikk jeg her om dagen av en kollega som mente det kanskje var på tide å kutte ned litt på maten for å unngå å få en kjempeunge (!!!). Hvor tjukk i huet er man egentlig når man klarer å si noe sånt?? Og hun som sa det er i tillegg mamma selv så hun burde jo vite bedre! I sånne situasjoner skulle man så gjerne hatt noen passende kommentarer å slenge tilbake men man blir jo bare satt ut...
swirly Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2010 Ikke sant, kanskje jeg skal bruke magen som våpen og bare gjørs på å bumpe de ut av balanse! Hah, og den "og når skal du ha" kommentaren skal jeg bruke neste gang jeg blir irretert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå