Gå til innhold

Navnet Cajus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt det før, kommer det fra noe sted eller er det hjemmesnekra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten er visst oppkalt etter sin bestefar...

Skrevet

Hmm. I så fall høres det svensk ut. Aldri hørt før, og klør meg litt i håret av det;-)

Skrevet

Kommenterte det for min husbond i går, og synes det rett og slett er knalltøft!!!!! Et skikkelig manne-navn!

Skrevet

I mine ører høres det ut som Karius, når man ikke kan si R.

Men det er visst et gammelt navn.

Skrevet

Et veldig spesielt navn ja :-) Det gir litt forskjellige assosiasjoner oppe i hodet.

Skrevet

Cajus kommer fra Wales og betyr rejoicer. Cai/Kai kommer muligens fra dette navnet. Om jeg husker rett var det vel en ganske fæl gresk eller romersk kriger som het det i sin tid. Altså et gammelt navn, men lite brukt..

Skrevet

Aha! Da så:-) artig med gamle, lite brukte navn, men det der må jeg tygge litt på altså. Tenker Karius, sagt av en to-åring foreløbig!

Gjest sug lut
Skrevet

Definitivt ikke hjemmesnekra, var en pave 200 e.kr som het det.

Skrevet

Men, fint er det ihvertfall ikke! Uff.. Hjelper ikke om det er gammelt altså.

Skrevet

Men, fint er det ihvertfall ikke! Uff.. Hjelper ikke om det er gammelt altså.

Skrevet

Å, trodde hele tiden hun sa Karius jeg, he-he:) Synes det var fint jeg, navnet skjemmer da ingen.

Nakenfis; er det ikke litt passé å si at noens navn ikke er fine?

Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som en hjemmelaget variant av foreldre som ikke fikk den Caja de ønsket. Rett og slett veldig lite pent. Og da hjelper det ikke at en pave het det for ørten år siden!:-).

Skrevet

Oslomor: Det er mulig at det er det, men sånn er det med smaken. Vi er ikke like og det er vel like greit. Sorry! Hva annet kan jeg si... Uvanlig dekker det ikke.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...