ღhælgelainnღ Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Vi skal være hjemme i påsken. Har flyttet inn i nytt hus, så da har vi litt å pusle med for å si det sånn. Vi har ingen hytte å dra til og har heller ikke økonomi akkurat nå til å reise på noen ferie. Derfor får vi prøve så godt vi kan å finne på noe med ungene hjemme. Ikke så lett bestandig, da de er vant til full fart og moro i barnehagen, skole/sfo. Har lovt dem at de skal få litt besøk i påsken av noen lekekamerater og så skal vi ta en tur til lekeland. Det som er mest slitsomt, er at de stadig (omtrent hele tiden) er i tottene på hverandre og krangler. De krangler om det utroligste, den minste ting i verden. Blir mange tellinger til ti kjenner jeg og da tenker jeg med gru på hvis været blir kjempedårlig og vi må være mest inne. Men vi får ty til masse spill, filmer og inne-aktiviteter. Sikkert flere der ute som skal være hjemme i påsken og som har små barn som kan gå dem litt på nervene noen ganger, eller?
2søtesmåh Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 VI har alltid vært hjemme i påska.. Vi satser på dagturer..TIl venner med hytte (ikke alt for langt unna), vi pakker en tursekk og kjører til en plass som "paser været", ungene får bade i badekaret, og de får ha besøk...ALltid noen som er hjemme i tillegg til oss.. Ja, det krangles. Men vi er nå to, og kan ta "en hver" når det stormer som verst ) Også ser vi en del film og leser sammen ) SPill er verre, da minsten er bare 2,5....Ødelegger alltid..Men eldste spiller vi med på "Omgang", mens den andre er med minsten.. Nei, hjemmepåske er så absolutt hva man gjør det til..Hva hadde man gjort på hytte? Man kan gjøre det samme og MER til hjemme )
kokosyklus Skrevet 31. mars 2010 #3 Skrevet 31. mars 2010 Men, dere kan vel være ute selv omm det regner? Jeg hadde forstått det om det var snøstorm og 30 minus... Har aldri forstått at man ikke kan være ute i regn. Vær ute en time eller to og så smaker det DIGG med rundstykker og kakao etterpå. Finn en sandkasse, en lekeplass eller liknende så kan de frese fra seg mens du sitter på en benk. Om de er så små at du må være med. Finn en lavvo eller ta med en pressenning i skogen så kan dere grille noe godt i regnet. Man må jo ikke gå så langt. Kjør bilen til et skogholt og grill lammespyd eller noe. Vi har og hjemmepåske og omtrent ikke penger til mat, men ut skal vi da uansett:) Hvis vi har klær da:) Ellers skjønner jeg godt at man blri smågal av å gå hjemme med to barn som er vant til underholdning i barnehagen.
petite fleur Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Vi har bare en, men han er også vant til fart og moro i bhg og han er en energisk type. Trassen har også meldt seg for fullt. Vi skulle egentlig på hytta til foreldrene mine, men det utgikk. I dag skal vi prøve skiene til gutten vår for første gang, vi skal tenne bål og grille pølser, det blir nok moro. I morgen skal vi på svømmehallen, og langfredag skal vi på dagstur til hytta til noen venner av oss som også har barn. På lørdag kommer foreldrene mine hjem fra hytta, og da skal sønnen vår på overnattingsbesøk dit. Glad vi har noen planer for påska, ellers vet jeg en som hadde blitt sprø (og dermed gjort foreldrene sine sprø ) :-)
ღhælgelainnღ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2010 Vi kommer nok til å kle på oss og være ute ei stund hver dag (uansett regn eller snø). Vi har skogen rett bak huset, så da tenkte vi å ta med unga og grille pølser. Det er sant som dere skrev, det blir hva en gjør det til. Man må jo bare sette av tid til å være sammen med ungene og ikke bare forvente at de skal aktivisere seg selv fra morgen til kveld.
kokosyklus Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Det er noe med det,man må sette av dagene til barna, på barnas premisser. Men jeg sakl være ærlig og si at det som regel er ganske kjedelig hvisman ikek finner på noe gøy som å gå i skogen og grille etc. Det kjedeligste jeg vet er å sitte inne og loeke telt, leke med dyra etc. Men nå er jeg hjemme med min 2 åring hver dag da, sikkert derfor jeg kjeder meg litt. Ikke misforstå meg nå da, jeg ELSKER å ha familiedager og leke sammen ute etc, men i vinter har vi måttet være MYE inne pga kulda og kjenner at det begynner å bli kjedelig. Særlig når hun elv nekter å gå ut når hun ser all snøen utenfor døren. I påsken skal vi få endel besøk og være ute og grille etc:) Det blir koselig!!
___ Skrevet 31. mars 2010 #7 Skrevet 31. mars 2010 Få dem ut uansett vær. Forsøker du å holde dem inne med film og rolige aktiviteter blir det bare værre og værre. Om dere har nytt hus har dere kansje gammle materialer eller liknende liggende. Sett ungene i gang med å bygge seg en skikkelig hytte, gjerne i et tre. Da har de noe å holde på med noen dager. Kan dere beggynne å gjøre noe i hagen? Ta frem sykklene og finn frem et balltre og og en ball. Det er mye man kan gjøre ute selv om det er litt snø igjen. (om dere har bra med snø kan dere gå på ski) Hvis ungene, mannen eller du mangler regntøy bør du komme deg i butikken fort. Da blir påsken mye hyggeligere.
Marbella Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Siden fredag så har vi ..... Vært en dag på hytta med mamma og pappa Endag i Sverige og stått på ski Endag på isfiske Endag i den lokale slalombakken og idag drar vi i den lokale lysløypa....... Har unger på 12-6 og 7 mnd.... Innleker- spill og film er ikke jeg noe tilhenger av - vi er ute i all slags vær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå