solei Skrevet 31. mars 2010 #1 Skrevet 31. mars 2010 Legg skallet av en løk i eggevannet. Vips har du kule gule egg. Og har du en rosa fanatiker så har du rødbeter i vannet. Begge deler setter farge, ikke smak!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #2 Skrevet 31. mars 2010 Øhh.blir brunt av løk da..Legg noen bjørkepinner oppi,så blir det gult!
solei Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2010 Her blir de ihvertfall så gule som de kan bli. Sikker på at du bruker SKALLET?
solei Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2010 Merkelig. Høres ut som en dau løk..hehe..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #6 Skrevet 31. mars 2010 Vi la i noen ringer av løk og eggene ble gule, ja :-). Trodde de ble blå av rødbetesaft, jeg....
solei Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2010 Tror jeg hadde en rødbet i vannet da jeg prøvde. Mulig de blir blå av mange rødbeter. Hadde en liste over flere farger en gang. Men disse har vi alltid i kjøleskapet.
AndreVonDrei Skrevet 31. mars 2010 #8 Skrevet 31. mars 2010 Skulle gjerne hatt en sånn liste :-). Må prøve å google litt!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #9 Skrevet 31. mars 2010 * Grønne egg, får man av å koke dem i spinatvann. * Røde egg, får man av å koke dem sammen med rødbeter. * Lyseblå egg, får man av å koke dem sammen med rødkål. * Kraftige gule egg. får man av å koke dem sammen med gurkemeie. * Vanlige gule egg, får man av det brune skallet på løken. * Eller man kan rett og slett ha konditorfarger i vannet. kan også bruke kaffe, te, nøtteskall og røtter. Dersom du ønsker en mørk farge på eggene, koker du dem i 10 min, og lar dem avkjøle i vannet. Ønsker du en lysere farge på eggene, koker du dem i 10 min, og tar dem opp av vannet. PS! For å farge eggene gule, må du først koke løk skallet i 30 min. Deretter heller du vannet gjennom en sil og lar det avkjøle. Siden legger du eggene i det kalde vannet og lar dem koke til de har fått god farge. Tilsett noen dråper eddik så fargen fester seg.
AndreVonDrei Skrevet 31. mars 2010 #10 Skrevet 31. mars 2010 Stilig! Fant akkurat noen linker, men du forklarte det bedre, annie over. Dette blir et artig innslag i påskefrokosten :-)
solei Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 31. mars 2010 Jeg legger bare løkskallet i det kokende vannet og de blir gule i løpet av 5min...så lenge som jeg koker eggene. Så skallet må ikke kokes først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå