Gå til innhold

Hvor mange barn kan man få

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager...mamsen 86 var det...:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor reagerer du på om noen har ett barn? Det kan jo godt være at de ikke kan få flere, så jeg håper virkelig at du holder reaksjonene for deg selv.

Skrevet

søskenbarnet mitt har 8 unger, ingen som har sett rart på dette enda, som vi vet om :-)

tror det ligger mer i hvor god råd og tid man har :-) og at man har nok kjærlighet til dem alle :-)

Skrevet

Er vel først og fremst de på bygda som spyr ut unger.

Skrevet

Jeg har 5 søsken,vi bor i en by og alle er med samme mamma og pappa :) Er kjempekoselig å ha så stor familie! Når folk hører hvor mange søsken jeg har, spørr de først om alle er helsøsken, så om vi er med i sekt.

Har hatt en super barndom, å håper å få mange barn selv :)

Skrevet

Siden jeg selv har 8 og derfor kjenner til reaksjonene så tror jeg absolutt ingenting på at ingen har "sett rart på" at søskenbarnet ditt har så mange.

Man får reaksjoner når man har flere barn enn gj.snittet. Enkelte reagerer utrolig nok med undring allerede ved 3-4, så øker det på med reaksjoner og når du er oppe i 7-8 og over så får du veldig mange reaksjoner. Ikke alle våger spørre om man er i en sekt f.eks, men de fleste innrømmer faktisk at tanken streifet dem når man selv forteller at man ikke er religiøs.

Reaksjonene har ingenting med livssituasjon etc å gjøre for reaksjonene kommer fra folk som ikke kjenner oss, det er rett og slett folks reaksjon på noe uvanlig og deres måte å prøve å finne en forklaring på dette uvanlige.

Skrevet

det var ikke snakk om å reagere, det er snakkom at man kan synes det er litt "sært" at enkelte mener det er nok med ett barn! at de ikke ønsker flere en 1 barn!

tenker ikke på det til daglig akkurat, eller når man møter folk på gata eller butikken med bare 1 barn... mener at når man samtaler med noen, og de legger frem at de kun ØNSKER ett barn.. da synes jeg det er litt "sært" (Altså, mer sært enn de som uttrykker at de ønsker mange barn)

Skrevet

Tenker kun sekt hvis damene og jentene går i skjørt..! Vet ikke hvorfor.

Men reagerer dere seriøst hvis folk har ett barn? Hvorfor det? De har jo enten tatt et gjennomtenkt valg ut i fra sin situasjon, ellers kan de ikke få flere. Hva er det å reagere på? Den skjønner jeg ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...