Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 spiser dere gulrot?? for hvis dere husker for en tid tilbake, så var dette farlig så om dere gir dette til barna deres er jo dere ikke gode foreldre! og så potetgull da... og blått godteri!!! ser dere ikke at forskningen forandrer seg litt? det de sa for noen år tilbake er ikke alltid det riktige i dag, og det som er riktig i dag er ikke like riktig om 2 år.....
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Har du et poeng her eller vil du bare rettferdiggjøre deg selv og dine egne handlinger? En ting er hva som blir dratt opp i media en gang innimellom. En helt annen ting er når flere forskere finner det så og si entydig over tid.. Men sånn bs om ditten og datten for og rettferdiggjøre ting man gjør galt har jeg ikke sansen for. Desverre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Forskning sier at dessverre skrives med to s er.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Da bør du finne frem ordlista di... Desverre har aldri blitt skrevet med to s'er. Så trist, du kan ikke skrive en gang.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Der viste du hvor lite intelligens du har. Dessverre har to s er og to r er. Kan du google? Hvis du kan råder jeg deg til å forsøke.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558788
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 ehm - tror du trenger å sjekke ordlista selv anonym 0055
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Interessant HI, men jeg støtter andre anonym og spør om det var ett poeng her?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Selvfølgelig har HI et poeng. Poenget er at hvis man ukritisk snur kappen etter vinden oppnår man ikke noe større helsegevinst. La meg legge til et par ting Helmelk var ut, nå er det inn Egg var ut pga kolestrol nå er det inn.
Monajenten Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Dessverre er satt sammen av to ord: "dess" og "verre". Det er ikke noe ord som heter "des". DESSVERRE
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 HI her det poenget mitt var, var at man ikke alltid kan si at forskningen har rett. for det kommer jo hele tiden nye ting og nye konklusjoner ang. forskjellige ting, og det som var rett DA er ikke alltid rett NÅ. og slik kommer det jo alltid til å være jeg blir så irritert når folk her inne skriver om at "det er jo det forskningen viser" og lignende, fordi det er ikke alltid man kan stole på det. og de som ikke gjør som den nye forskningen sier, de får hets her inne! det blir for dumt syns jeg
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Har du spist plast? All forskning tilsier at det fører til hjernesvinn.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #13 Skrevet 31. mars 2010 Dessverre skrives med to s`er og to r`er.. Forskningsresultater kan forandres, ettersom ny informasjon dukker opp. Sånn er det bare. Men om man argumenterer med forskningsresultater bør man sjekke opp gyldigheten på informasjonen man bruker. Kildekritikk! Forskning er mer valid enn diss alternative ideène.. Hilsen univ.student og lærer i Norsk
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #14 Skrevet 31. mars 2010 Kildekritikk er et fremmedord her på dib. Så lenge jordmor har sagt noe står det i stein og alt som er nytt er farlig. Brie er en ost som også er farlig selv om den er gammel, men dog ikke så gammel som gammel ost den er farlig den. Pastorisert eller ikke. Rå fisk er farlig under svangerskapet men ikke den som er kuttet opp i skiver og lagt på ris. Da kalles den sushi uansett hvem og hvor den er preparert, og det har matportalen skrevet at er fin fin mat for gravide.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #15 Skrevet 31. mars 2010 Akkurat den var enkel å løse. Bruk ordboka i stedet for å google alle andres skrivefeil. Dessverre skrives med ti s'er: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=dessverre&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #16 Skrevet 31. mars 2010 He, he: ikke TI s'er, men TO! Anonym 0625.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2010 #17 Skrevet 31. mars 2010 Er man en ansvarsfull voksen vil man nødvendigvis følge med i utviklingen med det mål for øyet å gjøre ting best mulig. Det virker umodent og lite smart når foreksempel dame røyker og drikke rmens de er gravide, eller når foreldre lar ungene hyle i tråd med Ferber-metoden (en metode Ferber selv kritiserte). Man skal åpenbart være kritisk til forskning, men å avslå den så til de grader som noen nek her inne gjør er usedvanlig stupid.
Dunder Skrevet 31. mars 2010 #18 Skrevet 31. mars 2010 Når man argumenteter med at forskning INDIKERER (fordkning kan sjelden bevise noe 100% fordi det ofte finnes motstridende forskning om samme tema, men forskning kan SANNSYNLIGGJØRE noe), så er man i hvertfall på langt tørrere grunn enn de som argumenterer med: "Jeg synes", "jeg tror", "jeg kjenner en mann som er sånn, så da er alle menn sånn", "jeg så en gang en katt med 3 ben, så katter har 3 ben" "jeg gjorde det, og det gikk fint med meg" osv. osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå