Monique8 Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg er alene m barn, både små og store. Og om fødselen starter i skoletiden vil jeg ikke ha noen som kan passe minsten som da vil være nesten 4 år. Mine fødsler går "fort og gæli", og jeg klarer ikke for mitt bare liv å holde kjeft gjennom smertene. Her går det i ekte smertehyl Så mitt skrekkscenario er at jeg enten føder hjemme alene med minsten, evt rekker frem til sykehuset m minsten på slep ) Tør ikke tenke på hvor traumatisk det ville være for en liten sjel :S Men jeg kan ikke la henne være alene, og jeg kan ikke lempe henne over til fremmede mennesker. Dette er en jente som hele veien har vært i overkant redd fremmede, så det vil være vel så traumatisk for henne å blie lempet over til fremmede. Får jo bare håpe og be om at når den tid kommer så er det utenom skoletiden så søsknene hennes kan ta henne )
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Du kan kanskje alliere deg med en lærer på skolen slik at en av eldstebarna kan komme hjem og ta seg av den miste om fødsel skulle starte i skoletiden?
Monique8 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2010 De går på vgs så ikke noe problem å skulle kalle dem hjem. Utfordringen ligger i å få dem dit i tide. Jeg må reise til sykehuset med en gang fødselen starter, jeg kan ikke vente. På det raskeste så var første ungen (tvillinger) ute bare 7 min etter ankomst på sykehuset, og jeg har ikke lang vei dit ) Men tenker at det lureste må vel være å bestille taxi som kjører innom skolen på veien, og så kjører meg videre når den kommer hit. Eller noe slikt
mamma og my Skrevet 31. mars 2010 #4 Skrevet 31. mars 2010 Jeg har litt av det samme problemet med min fire åring dersom fødselen begynner med meg og henne alene hjemme. Må også komme meg så fort som mulig til sykehuset. Min plan er faktisk å ringe føden, få en ambulanse, og å ta henne med. Det hender jo av og til at det er barn som er med, og de på sykehuset klarer å løse det slik at de blir tatt vare på under fødselen. Og de eldre barna dine kan vel komme til sykehuset i drosje og hente henne og ta henne med hjem? Tror det som er mest traumatisk for henne er hjemmefødsel. At noen fremmede tar hånd om henne til søskenene er på plass, går nok greit med mye trøst og forklaringer etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå