Gå til innhold

Depositum - HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne byttet leilighet, og har sett en jeg skulle så inderlig hatt. Det er en 3-roms på rundt 70-80 kvm, og den jeg har nå er 2-roms. Det vil si at raketten min deler rom med meg på en 45 kvm leilighet. Det er blitt ALT for lite, siden raketten er over alt, både høyt og lavt.

Depositumet er på 37 tusen, og den jeg har nå er på 10 tusen... Så jeg mangler 27 tusen, noe som ikke er så lett å skaffe på null komma niks. Er alenemor og får ikke tatt opp lån heller (ettersom jeg har skjønnt).

Hvordan skaffer jeg depositum på 123 egentlig? Kan jeg eventuelt søke noensteder til litt hjelp med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du undersøkt om noen i din familien kan hjelpe deg? Ellers har jeg jo selv en kort periode jobbet på sosialkontoret, men der ga vi bare depositum på 1 måneds husleie og jeg tror ikke reglene har forandret seg veldig siden jeg jobbet der, men du kan jo selvsagt sende inn en søknad, da har du jo i alle fall forsøkt!:-)

Lykke til!

Skrevet

Kan jo prøve deg på sosialen. Har hørt om flere som får penger derfra.

Ellers vet jeg ikke. Men håper det ordner seg for dere

Skrevet

Huff, føler det er fælt å gå på sosialen for å spørre om å låne penger til depositum. Vil jo helst klare meg mest mulig selv, uten å blande inn nav og sosialen og gud vet. Men da skal jeg høre litt, boligkontoret da?

27 tusen er jo veldig mye penger i min situasjon synes jeg, så det er ikke så lett og få til. Og føles også litt flaut ut å spørre min far eller andre i familien om så mye også. Litt av et dilemma når man er sta som et esel men samtidig svakt som et lite lam. Må bare bite tennene sammen og høre rundt, får vel ikke noe værre svar enn nei isåfall. :)

Skrevet

jeg fikk 60 000 i lån av banken på os.

så det går an ;)

Skrevet

:::) lammekjøtt-mannen:

Oj, så det betyr at jeg også kan få lån til det? For jeg har hørt at det skal veldig mye til, jeg vil jo heller ikke ha et usikkert lån, men et lån med ikke alt for mye renter og slik...

Skrevet

Gå i banken og be om et depositumslån! :) ordner seg helt sikkert! :)

Skrevet

Depositumslån er da ikke umulig å få, bare du har inntekt.

Fra dnb: "Skal du leie leilighet eller bolig vil som regel utleier ha sikkerhet i form av et depositum.

Det er ikke alle som har spart opp midler til dette, men nå kan du få inntil 35 000 kroner i depositumslån.

Du kan foreta ekstra innbetalinger når du ønsker det, uten ekstra kostnader – du kan bli gjeldfri fortere enn du hadde planlagt.

Lånet kan søkes av deg som har Student- eller Total-program.

Ønsker du å søke om dette lånet eller få mer informasjon, må du ringe oss på 04800 eller stikke innom et av våre kontorer."

Sjekk litt med banken din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...