Gå til innhold

Jeg blir så sint og skuffet over barnefar:( *langt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og han var verdens beste venner helt til han ble sammen med x'en sin igjen. Vi hadde en avtale om at han skulle ta minsten slik at jeg kunne få litt alenetid med treåringen, men samme dag ble han syk. Jeg forklarte han at jeg ikke hadde lyst å bryte "avtalen" jeg hadde med eldste og at jeg hadde jo vært alene med begge når jeg var syk. Dessuten var yngste også i litt dårlig form så h*n sov mesteparten av tiden uansett og ikke gjorde noe ut av seg.

Her om dagen måtte jeg på legevakten og da ringte jeg å spurte han klokken 9 på morgenen om han kunne ha barna når jeg skulle dra til legen, men da reagerte han med å bli ildsint for at jeg hadde vekket han og sa at: "Nei, jeg kan ikke ha dem for du kunne ikke ha ****** når jeg var syk." Endte med at jeg måtte fri til en venninne for å passe dem når jeg var hos legen.

Jeg føler at jeg må presse barne på han for at de skal få den tiden med pappaen sin som de har "krav" på. Og da jeg nevnte sommeren og de to ukene far pleier å ha svarte han bare at han måtte se an når han hadde ferie osv.

Synes det er så utrolig urettferdig for ungene at han skal være sånn, jeg føler at jeg gir og gir uten å få noe tilbake. Skjønner ikke hvordan det er mulig og klare å ikke se barna sine så ofte og om jeg er kravstor eller urettferdig med han på noen måte. Men jeg kommer ikke på noe:(

Takk for at du tok deg tid til å lese, godt å få luftet seg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror du må ha en litt "klarere" samværsavtale med barnefaren, når han skal ha barna.

Jeg tror bf til barnet mitt hadde eksplodert hvis jeg ringte han plutselig og sa han måtte ta ungen for jeg skal til legen, eller noe annet.. for det er ikke slik det systemet skal funke.

Jeg måtte bare instille meg på å klare meg så best jeg kan og puste ut når bf hadde samværsdager. Heller ty til min familie som plutselig barnevakt..

Skrevet

Huff, skjønner hva du mener!

En natt da barnefar ikke skulle på jobb dagen etter (midt i ferien) hadde raketten kollikk-smerter og gråt i flere timer, klokken 01:00 ringte jeg han, jeg gråt og raketten gråt, og jeg var helt ødelagt. Hadde gått rundt med raketten på armen flere timer i strekk, ikke fått spist eller noen ting. Det jeg fikk som svar var "Du, jeg sover jeg så jeg kan ikke komme å hjelpe deg.". Samme har skjedd flere ganger i ettertid også, på ettermiddagen og kveldene hvor han ikke har noe forpliktig og gjøre kan han ikke komme å hjelpe eller ta raketten engang når vi hadde omgangssyke og you name it.

Her er det slik at barnefar spørr om å se raketten hver 3 måned ca, så kan han se han i 3-4 dager også går det en måned eller to, eller tre igjen. Jeg har sluttet å spørre om han vil komme eller ha han og lignende, fordi han enten har brutt avtalen eller så kan han ikke. Og vi har kranglet så busta har føyk flere ganger, og jeg har til og med sagt at han ikke får ha samvær før han tar papparollen seriøst og slutter å komme og gå som han selv vil.

Men nå har han faktisk begynt så smått igjen å ville se han mer, og virker mer som om han vil nå. Sikkert fordi raketten er blitt stor og går og slik.

Skrevet

Skjønner du er sliten, men dere trenger tydligvis en mye bedre avtale dere imellom...enn å ringe til hverandre når dere trenger det- forvente at den andre stiller- og om det ikke passer bli irritert!

Har dere utarbeidet samværsavtale?

betaler han bidrag via Nav? Da må man jo rapportere hvor mye samvær det er- da blir det plutselig litt mer viktig å ha de dagene man skal, ellers kan man si ifra at barnefar ikke har det -og bidraget øker. Det funka på barnefar her iallefall!!!

Ellers må jeg bare si - slutt å forvent deg så mye hjelp utenom vanlig samvær...det har jeg lært meg...jeg ble kronisk syk selv...måtte ligge hele tiden...beskjed fra barnefar var, det var ikke hans problem...hans ansvar var annenhver helg...resten fikk jeg løse selv....jeg måtte bo hos mine foreldre...så de tok seg av både meg og ungen...så livet skal ikke være lett....

Håper dere får en fast avtale...bedre for alle parter, så slipper man forvente- å bli skuffet....igjen og igjen...

Lykke til

Skrevet

jeg skjønner og at man blir sliten av sånt. Desverre er det slik som anonym over her sier, samværsavtaler er der for barnets del, og de skal følges. Å ringe motsatt part å si kom å ta barnet nå, er det de færreste som kan gjøre. Stol på familie og venner rundt dere i steden, og snakk med barnet, forklar hva som sjkjer. og som og nevnt, nav skal ha rapport over samvær barnet har med samværspart. Husk og at barn kan bli veldig forvirret av stadig skiftinger i samværet, for dem er det best med fast samværsavtale, selv hvor sliten man selv er...

Skrevet

HI her: Vi har fast samværsavtale, grunnen til at jeg blir skuffet er fordi han har spurt med utallige ganger i vinter om vi kunne byttet helg osv slik at han kunne dratt på skutertur. Jeg har til og med endret avtalene mine for å kunne hjelpe han med det. Derfor ble jeg så skuffet når jeg for en gang skyld spurte han om en tjeneste. Men jeg har så klart lært av det, jeg kommer ikke til å gjøre mer for han lengre for det er slik dere har nevnt ovenfor - det er ikke mitt problem om han hadde hatt lyst til andre ting enn å ha ungene.

Han jobber ganske dumt så jeg vet aldri om han kan ha dem neste pappa-helg før han kommer med dem etter endt samvær. Kjenner jeg blir lei av tull og tøys og skulle gjerne ha hatt punktlige avtaler.

Skrevet

Etter 12 år med samværsavtale vil jeg anbefale deg følgende;

Hold dere til avtalen, ikke forvent noe utover det. Skulle han trå til utenom avtalen er det flott både for barna og deg.

Trenger han å bytte helger, og det ikke gjør ting vanskelig for deg så er det jo bare å bytte? Å bli "vanskelig" bare for å "ta igjen" vinner ingen på.

Passer det ikke for deg å bytte så må han forholde seg til det.Og det samme gjelder andre veien.

At han ikke stiller opp når du ringer og ber han om hjelp er bare en av de tingene du må akseptere, det er du som har hovedansvaret og da er det du som må ordne deg hjelp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...