BlåBlå Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 2 åringen min reagerer på en del ting, og jeg har ikke helt funnet ut alt enda. Makrell i tomat kan han ikke spise, selv om det er det beste han vet. Han blir rødflammete i huden og hodebunn, og får små hvite prikker noen steder på kroppen. De fleste typer såpe og våtservietter reagerer han også på. "Alle" sier at allergoi er nærmest umulig å finne ut av - men finnes det tester man kan teste bredt, og finne ut hva vi må unngå ? Hvor bestiller man i så fall dette ?
Zitro Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Fastlege kan ta blodprøver, eller henvise deg til allergispesialist. Allergispesialisten vil da ta pirkeprøve og blodprøver. Pirkeprøver er ikke stabile og kan/vil gi ulikt utslag hver gang man tar dem...
BlåBlå Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2010 Ok, men finner man ut noe av blodprøvene da ?
Zitro Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Ja, men dem kan også vise forskjellig utslag hvis du tar dem med mellomrom. Barn er vanskelige å påvise fast allergi siden dem forandrer seg hele tiden. Sønn min tar prikeprøve og blodprøver 2 ganger i året og vi får aldri samme resultat. Men f.eks nøtteallergien hans topper alltid blodprøve svarene da så dem holder seg rimlig stabile.
BlåBlå Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 Ok, takk for svar. Skal høre med fastlegen hva de mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå