Gå til innhold

Hvor mye har du som aleneforeldre i lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye egenkapital hadde du?

Og hva er inntekten din?

Jeg har så lyst på å kjøpe ett hus som er til salgs nå på 1,3 men jeg har ikke egenkapital...:( Nå har jeg kun OS men begynner på skolen igjen til høsten og etterhvert vil jeg jo da få en fast inntekt..*Bare drømmer litt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et billån på 150 000 kr.

Så får jeg et lån på en leilighet nå som blir på 220 000 kr. Hadde ikke fått noe mer nå pga. at jeg har bilen. Ingen kausjonist eller egenkapital. Hadde jeg ikke hatt bilen hadde jeg vel fått noe mer. Kanskje rundt 600-800 000 kr. Men tror jeg selv hadde satt en grense på 500-600 000 kr. Orker ikke bo oss i hjel. Tror jeg skal selge bilen når jeg flytter.

Jeg har i år hatt over 300 000 kr.

Skrevet

1,2 i boliglån, 200 000 i studielån. Ingen egenkapital, ca 400 000 i inntekt.

Skrevet

Mye betaler du i mnd da?

Skrevet

Dette lurer jeg også på, så dytter litt :)

Skrevet

Jeg har litt over en mill i lån for leilighet og ca 160.000 igjen av studielånet.

Får vel inn ca 28.000 i mnd inkl barnebidrag og barnetrygd.

Skrevet

23.02 - hadde vel bare ca 50.000 i egenkapital

Skrevet

1 mill i lån på huset og 0 i egenkapital

Skrevet

Så bra at dere får så mye i lån alene! :) Kanskje jeg skal prøve å snakke med litt banker.

Skrevet

spar en solid egenkapital, da har du noe å vise til når du søker lån i banken. klarer en å leve nøkternt og sammtidig bevise dette har en større sjangse for å få større lån:)

kvitt dere med bilen viss det er mulig,den hindrer dere i å få lån, kjøp heller en bil etter dere har fått lån (om det er mulig)

Skrevet

Har drøye 650 000 i huslån og ca 270 000 i studielån.

Hadde ingen egenkapital.

Tjener ca 300 000.

Betaler mellom ca 5500 pr mnd på huslånet (kort nedbetalingstid) og ca det samme pr kvartal på studielånet. Har veldig god råd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...