Gå til innhold

Hva innebærer " lite liv"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fylt 35 uker i dag, men jeg lurer på hvor mye liv må man kjenne for at det er normalt. Jeg kjenner 3-4 ganger pr. dag med noen spark. Vet ikke hva er normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite liv innebærer mindre enn det du har kjent hittill. Min har fått et veldig fast mønster heldigvis, og jeg blir veldig bekymret hvis hun er etter skjema en dag. (litt turning etter frokost, etter leggetid og mens jeg leser for guttungen for eksempel, er obligatorisk) De få gangene hun ikke har beveget seg til de vanlige tider har jeg fått i meg noen raske karbohydrater og satt/lagt meg ned og kjent etter. Heldigvis funker det stort sett fort. Hadde hun ikke svart meg da ville jeg nok ringt føden.

Skrevet

Tror egentlig ikke det er noe fasit på hva som er " normalt " . Jeg er 36 + 5 dager og kjenner babyen veldig godt , men f eks en venninne av meg kjente knapt spark i det hele tatt gjennom hele svangerskapet . Hun var på ekstra kontroller mange ganger pga hun var så bekymret , men alt var helt i sin skjønneste orden likevel :-)

Skrevet

Jeg har også blitt ganske bekymret til tider ang "lite liv" hva innebærer egentlig dette? mini hos meg har ingen faste rutiner enda og det kan gå dager da jeg kjenner 3-4 bevegelser/spark om dagen. Ikke alltid mini reagerer på saft heller ( kan jo ha noe å gjøre med at jeg er veldig nervøs, såklart. ) Mens andre dager er det nesten ikke rolig i mer en 10 min av gangen.

Hva var den reglen om antall spark pr 20 min ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...