Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 I og med at de skriker så mye? Det er jo så farlig for små barn å gråte og da kan det umulig være bra for kolikkbarn å gråte så mye som de gjør?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Ja, hjerneskadet av oksygenmangel og i tillegg får de store sjelelige sår av at moren ikke klarte å trøste dem..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Si meg, trenger dere lesekurs eller? Det handler om å forlate et skrikende barn alene i sengen sin! Kolikkbarn blir jo båret, bysset, trøstet og koset. Er jo helt håpløst å diskutere en ting når man bedriver selektiv lesing.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 De blir hjerneskada, får psykiske problemer, blir sosiopater og skada for resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 De gråter ikke alene det er det som er skadelig. Om du ikke legger fra deg din kolikkunge da. Det gjorde ikke vi. Vi bar rundt på henne over 6 timer sammenhengende hver dag + at hun var en fangbaby og ville være sammen med spessielt meg hele tiden. Jeg måtte også sove med henne på armen da hun var baby.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Oioi, jeg er ikke så skinnhellig (tror jeg). Hadde jeg hatt et kolikkbarn som gråt stort sett hele dagen hadde jeg rett og slett ikke orket å gå rundt å bære på barnet hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Nå finnes det sånne nymotens ting som bæresjal vettu.. Som afrika og asia har visst om i 1000 år før oss.. Du kan ha begge hendene fri og allikevel gi barnet nærhet og trøst.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Går du 150 år tilbake i tid var det helt vanlig å bære ungene i sjal ol her også.
Bunnies by night Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Det er vel få barn som får så mye nærhet, byssing og kos fra foreldrene som det et kollikbarn får;) Hvis man ikke ser forskjellen på det å la et spedbarn ligge alene og gråte og det å faktisk TRØSTE et gråtende spedbarn(selv om det ikke slutter å gråte)... så synes jeg litt synd på vedkommende...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Jada, jeg vet faktisk hva bæresjal er;) Men om man bærer rundt på et kolikkbarn er det ikke dermed sagt at barnet ikke gråter/skriker. Gråt/skriking rett i øret hadde jeg rett og slett ikke taklet HELE dagen. Jeg måtte ha lagt fra meg barnet 5 min innimellom for å få summet meg. Takk og lov for at jeg ikke har hatt kolikkbarn, da hadde de nok endt opp som nervøse voksne med store psykiske problemer.
Bunnies by night Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 Og jo - til deg over her i tråden som tror at du ikke hadde orket å bære så lenge på et gråtende barn dersom det hadde kolikk og gråt så mye - det tror jeg nok du hadde. Handler på ingen måte om å være skinnhellig. Det handler om at man synes det er fælt å vite at barnet sitt ikke har det bra og antakeligvis vondt et sted - at man ønsker å bysse og bære så lenge man må. Det er jo en grunn til at de gråter. Vi bar gutten vår alle våkne timer dagen lang - kunne ikke engang legge han i vogn... kjøpte bæresjal - la han tett inntil huden min - og sånn levde vi i nesten fire måneder;)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Det tror jeg fakisk ikke det er noen som har våget å forske på. Hadde vært interessant å se resultatene av en slik forskning. Det burde jo finnes flere hjerneskadde mennesker blandt dem som hadde kolikk enn blandt dem som ikke har hatt det, men jeg har ikke noe holdepunkt for at det e slik ut ra de arna jeg har sett vokse opp.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Jo det er forsket på, og som sagt det er unger som forlates når de skriker etter trøst som KAN bli skadet. Ikke de som får trøst.
Lunapuna1985 Skrevet 30. mars 2010 #14 Skrevet 30. mars 2010 Både jeg og min samboer hadde kolikk, men så vidt jeg vet er ingen av oss hjerneskadde i alle fall
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #15 Skrevet 30. mars 2010 Så da er det altså ikke gråting som er skadelig da....hahahahaha...bestem dere da! Nyere forskning har påvist at det og ikke ta opp ungen din når han vil opp er skadelig altså. En dum sak ble straks enda dummere.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #16 Skrevet 30. mars 2010 Har du en link? Det hadde vært interessant å lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå