Gå til innhold

Ved en krise - what to do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av at folk skriver ring legevakt når det gjelder svangerskap, ihvertfall i tredje trimester...

Og folk lurer jo veldig mye på like ting:) Jeg lurer veldig mye på mage, diare og slike ting for eks:P Og har ikke alltid vett og ork til å google selv..;)

Så, kan ikke folk bidra med tips de mener er gjengangere??

Som:

* Er du usikker, lurer på noe, har vondt, blør, har rier, vannet har gått, kjenner dårlig med liv, fryktelig hodepine, svimmel

GUD VET: RING FØDEN!!!

* Slimproppen trenger ikke komme før fødsel, ikke alle merker den og for noen kan den gå i flere uker før fødsel. Og den kommer i alle fasonger og variasjoner.

osv osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne så sinnsykt!!!!!!

Er så mange som oppsøker legevakt for filleting som _kan_ vente til dagen etter... Jeg har en sønn som ofte trenger AKUTT hjelp på legevakt pga. luftveisproblemer.. Men som regel kommer vi aldri akutt inn, fordi det er _alltid_ noen som skal sjekke en finger eller fot..

Det er faktisk ingeting legevakten kan gjøre stort sett med gravide, det er føden, eller fødepoliklinikken!!

hvis det faktisk kan vente til i morgen, så kan det vente!! da er ikke legevakten livsviktig!!

sorry hvis jeg virker krass, men er nok mange som tenker på meg, men bare ikke tør å si det :)

Skrevet

1. Ved vannavgang: RING FØDEN!

2. Har slimproppen gått: ikke ring noen, ikke noen som kan gjøre noen ting.. slimpropper kan t.o.m komme fler ganger, og lages på nytt hvis den går tidlig :)

3. ved blødning: RING FØDEN!

4: ved kynnere: ring føden hvis det er fare for prematurt, eller ta 2 paracet, en varm dusj, så gir de seg :) ingen vits å ringe føden for det..

5: ved nedpress: get used to it :)

6: ved lite liv: RING FØDEN

kom gjerne med fler innspill :)

Skrevet

Jeg er en av dem som står uten jordmor og fastlege 4 uker før fødsel. Jeg er førstegangs, bor langt unna sykehus og "må", dessverre, ha en lav terskel for å ringe legevakten.

Selvsagt spør jeg andre først og leter info på nettet, men jeg kan ikke ta sjansen når ting er som de er....

(ps. har enda ikke kommet så langt at jeg faktisk har ringt legevakt / føden, men om noe uventet eller ubehagelig skulle oppstå så ringer jeg)

Skrevet

Det er jo selvfølgelig noe helt annet Vinterflickan m/aprilpassasjer :)) Skulle da bare mangle :)

Men håper folk faktisk innerst inne forstår deler av innlegget :) og skjønner at det ikke gjelder alle :))

Skrevet

Til deg som står uten jordmor/lege, da ville jeg hatt lav terskel for å ringe føden. Legevakten er etter min mening nærmest bortkastet å kontakte, det er mye dårlig behandling der. Når du bare har 4 uker til termin hører du absolutt til føden, og de er nok de beste til å svare ang svangerskap og fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...