Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Lurer på når man skal begynne med alt sammen jeg.. Er 21 uker gravid. Og har handlet vogn, bilsete, seng og litt klær.. Når kan man f.eks sette opp sengen? Sette stellebordet på badet? Handle inn ALT klart? Legge på sengeklær og slik? Hilsen en undrende førstegangs mor
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Er vel ikke noe fasitsvar på det. Jg syns man bør ta det når det passer, vugga har vi klar, men har ikke redd opp, venter nok med det til jeg er 34-35 uker tenker jeg. Da kan jo ting plutselig skje veldig fort. Stellebordet har vi skrudd opp, det står på badet. Det vi mangler av viktige ting er vel igrunn stelleprodukter/bleier. Og kommer nok til å kjøpe litt mer klær, men vi har så vi kunne greid oss nå. Liker å ha ting klart jeg da, planleggingsfreak! Er i uke 25.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Er i uke 38 og har fortsatt igjen å kjøpe barnevogn, bilstol og stellebord. Har også igjen å handle inn litt småting, men så lenge butikkene fortsatt er åpen etter fødsel så gidder jeg ikke stresse :-D Senga er satt opp, men jeg venter med å legge i madrass og sengetøy til vi kommer hjem fra sykehuset. Og i neste uke skal jeg begynne å vaske litt klær og pakke fødebagen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Det må du nesten bare føle på selv.. Er nå i uke 35 og har begynt å vaske klærne. Er nok tidlig, men vi har det ganske travelt framover, så tenker at det er greit med alt som er gjort.. Har kun kjøpt litt klær, for vi har arvet masse og fått litt i gaver allerede. Stellebord, vogn, seng o.l. skaffet vi i uke 30 ca. Sengen skal vi snart få opp. Legge på sengetøy tenker jeg at jeg tar rett før termin (dette er jo fort gjort, har en vasket det så er det jo bare å legge på når man kommer hjem fra klinikken også..) Kommer til å handle inn ALT klart i uke 38 ca tenker jeg.. Er ennå litt småting vi mangler.. Stellebordet står på badet, men det er fordi at vi bruer en vanlig kommode. Vil tro at du er ganske tidlig ute siden du har kjøpt en del allerede. Er jo lite sannsynlig at den lille kommer på en god stund ennå. Ville "spart" litt ting å gjøre om jeg var deg, for så har du noe å holde på med i siste halvdel av svangerskapet også. Ellers tenker jeg ventetiden blir ekstra lang.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Vugga er også klar her i huset Så koslig å se den står der Litt planleggingsfreak jeg også En skikkelig stressopp! Oj, du får det vell travelt etterhvert :-o Såå lenge hadde jeg ikke tort å vente Men, lykke til med fødseln. Den er jo rett rundt hjørnet!! HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Ja, er litt tidlig ute. Men klarer nesten ikke å vente.. Hihi Men, hittil har det bare vært greit å tatt de " tunge" tingene, For bekkenløsninga er på tur :-/ Så tror ikke jeg er så stor form i uke par og tredve.. Med kulemage og enda mer bekkenløsning:) Tusen takk, og lykke til selv :-D
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Må legge til at når jeg kjøper babyklær, legger jeg de rett i skittentøyet, så det blir vasket etterhvert. Ser ikke poenget med å spare det liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå