h@nnemor Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Ja, det er kjempegodt og kjempeenkelt:-) Ha majones i en skål, akkurat så mye som du tenker å lage. Tilsett en eller to ts med rømme, litt pepper. Så det viktigste; ett til to fedd hvitløk som presses i hvitløkspresse (om du har). Tilsett til slutt noen dråper med sitronsaft. Mmmmmmm:o)
floweria Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 finnes det noen som smaker mindre majones enn andre? jeg inbiller meg at de som blir laget på ferdig majones smaker mer majones, men er sikkret bare fordi jeg vet om det! hehe.. Man må jo uansett lage en majones først om man skal lage aioli fra bunn går jeg utifra?
2+snart3 Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Har en kjempegod oppskrift på "jukseaioli": 1 boks philadelphiaost 1 pose majones Presset hvitløk (så mye du vil og tør ha i) Salt og pepper. Alt blandes og smakes til..
M@msen Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2010 Takk takk jenter, da skal jeg prøve ut litt av hvert... Blir ikke en lukt fri påske... Nam nam, får bake foccacia også da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå