Gå til innhold

Kjenner meg litt irritert på mannen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en god mann og far, men vi er så ulike og er uenige om utrolig mye.

Han glemmer i 90 % av tilfellene å sjekke om småen har sovet i bhg, og akkurat nå synes jeg det er litt viktig ettersom han holder på å slutte å sove på dagen.

Han glemmer veldig ofte å smøre han med kuldekrem, og gutten har atopisk eksem. Når han er ute i kulden uten krem, får han mye eksem og vi må ty til kortisonkrem.

Han mener jeg blander meg inn i oppdragelsen fra far til sønn, hvis jeg "joiner in", men da er jeg jo på samme side som mannen min!

Når vi spiser middag, er det jeg som blir mast på av lillemann, om tørking, "mer", osv, fordi faren er så ekstremt langsom i reaksjonen.

Etter middag, synes han det er helt okei at han skal kubbe på sofaen, mens jeg ser til gutten. Han ser overhodet ikke urettferdigheten i at han skal få ta seg en hvil.

Resultatet er at jeg maser mye på han, og jeg vet at det er min store svakhet. Jeg spør hele tiden om han husker kuldekremen, om gutten har sovet, hvor mye klær han har fått på seg osv. Og det irriterer vettet av mannen min, noe jeg i grunn kan forstå. Men jeg føler det er uansvarlig som mor å ikke sjekke forholdene, når han går med hodet i skyene hele tiden.

Det hjelper heller ikke at han ikke gidder å dusje og barbere seg mer enn max annenhver dag, og at han ikke selv ser at hullete gensre må kastes.

I tillegg må jeg stå for all planlegging, han cruiser på min organisering, og tenker at jeg stresser!

Aaarrgh..! Måtte visst bare få det ut. Men jeg elsker han likevel altså. Heh : /

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fniser litt. Typisk dame altså..:)

Jeg tipper han ville lært seg å sjekke om du slappet litt mer av og overlot halve ansvaret til han. Det ville nok ikke ha tatt så mange dager.

Skrevet

Hehe.. jada, det er jeg nok. Men tviler på at han er SÅ lett å manipulere, han er utrolig sta og forstår utmerket godt alt jeg prøver å pønske på..

Skrevet

Glad jeg ikke er mannen din.

Skrevet

Å? Han er stort sett fornøyd, han. Jeg er også veldig fornøyd, men akkurat nå kokte det litt over for meg. Og fordi det nytteløst å brøle hodet av han, tenkte jeg at jeg kunne ventilere litt her.

Skrevet

Tror nok du har det veldig godt i forholdet ditt, jeg..

Vi har mange mange saker vi diskuterer krangler om fordi jeg mener han er lat, urimelig og masse mer, men vi har det i grunnen greit.

Selv om min liste over irritasjonsmoment ville vært mye lengre enn din..

Skrevet

Du har nok rett :) Jeg er på mange måter veldig, veldig heldig. Han er feks veldig karaktersterk og (ehm) veldig god i sengen. Dessuten veldig kjekk å se på, intelligent og morsom. Så alle disse gode egenskapene, mer enn oppveier for irritasjonsmomentene.

Skrevet

Er sånn selv jeg.Tror han vil slite av meg haue av og til.Men det er vel sånn det skal være :-D

Men dette med kremen burde han huske.Med tanke på at det er plagsomt for sønnen deres..Og dette med soving i barnehagen kan du sjekke selv ved å feks ringe dem.. Tenker det er fler der som har "sløve" mannfolk :-D

Skrevet

Og en ting til.Når du sier tilbarnehagen at han ikke skal sove.Bør de vel holde han våken??

Skrevet

Du er ganske heldig synes nå jeg, hvis disse filletingene her er alt du har å klage over....! Slapp av og vær litt hyggelig istedenfor :-)

Så skal du se at han begynner å huske "kommandoene" dine, fleste folk tuner helt ut når partneren kjefter og maser.....

Skrevet

Nei, det er bare bra om gutten sover i bhg, grunnen til at jeg vil vite om han har gjort det, er at jeg vil finne ut om han trenger det, ifht hvilket humør han er i på ettermiddagen :)

Som jeg har forsøkt å få frem tidligere; jeg trengte visst bare å ventilere, er klar over og takknemlig for at dette ikke er de helt store problemene.

Skrevet

Syns han det er ok å kubbe på soffaen, hadde jeg kasta han ut!

Eller betyr kubbe noe annet her inne en det jeg tror?

Kubbe betyr bæsje i min dialekt iallefall :D

Skrevet

Hehe.. okei.. nei, det betyr nok bare å falle i søvn. Som i seg selv kan være irriterende nok, men ikke på høyde med å bæsje.

Skrevet

Phu. Da var det ikke så ille som jeg frykta ;) Hadde han bæsja i soffaen hver dag hadde jeg lurt på han. Men det at han sover på soffaen hver dag kan jo også bli litt slitsomt. Du får gjøre som oss. Slå på Timmy tid, og sove det kvarteret det varer. Jenta vår sitter oppå meg og ser på det mens jeg sover. Deilig er det ;D

Skrevet

Mye av dette høres veldig kjent ut :-) Bortsett fra kubbing på sofaen. Det er sjelden, og helst mens det er barne-tv.

Ellers har jeg hatt et sånt svangerskap nå at min mann har levert og hentet i b-hagen hver dag i mange måneder. I begynnelsen var det litt vanskelig å slippe helt kontrollen på dette, men det gikk så fint atte. Ikke alltid klærne hennes matcher så bra, men det er stort sett hennes egen feil :-) Jeg er mer opptatt av at klærne av og til (ikke så rent sjelden) har vært skitne (matsøl, typisk). Dette ser ikke han. Det synes jeg er pinlig.

Men, hjelpe meg, ingenting å ringe barnevernet for :-)

Skrevet

Jeg har gitt opp å mase, han får evt ta konsekvensene av det selv jeg gidder ikke å rydde opp i alt hans rot og latskap.

Men det har hjulpet litt å skrive opp en huskeliste for dagen og legge den lett tilgjengelig slik at han ikke kan overse den. Og der står alt som skal gjøres i huset hver dag feks:

Vaske tøy

Sette på oppvaskmaskinen

henge opp tøy

tømme oppvaskmaskinen

lage middag

pakke nytt skifte tøy til skole og barnehage

Tømme søppel

vaske gulv

rydde stue

rydde kjøkken

vaske matbokser

rydde gangen

skifte sengetøy

sjekke om utetøy må vaskes

rydde bilen

handle

Brette og legge tøy på plass

Bade barn

legge barn

Også krysser jeg av det jeg gjør. Det pleier å bli masse avstrykninger som ikke er fra meg på den listen også, tror han fikk litt sjokk over alt jeg gjør hver dag som han ikke tenker over. Sofaluren er sjelden det blir noe av for å si det slik. Også er det greit å sette litt mer på lista enn en har tenkt (hehe...... da får min mann litt hetta og gjør masse, men tingene må jo uansett gjøres selv om jeg ikke hadde planlagt eller trodd jeg rakk det den dagen)

men det viktigste er å la mannen få gjøre tingene på sin egen måte. Han vasker tøy nå, men jeg skrev med sprittusj hva tøy som skal på hvem program på vaskemaskine.

Honkler og sengetøy, prog 1 - 90 grader

Alt vanlig tøy, prog 2

Ulltøy og sånn du er usikker på - program 5

Han har aldri farget, krympet eller noe etter det. Selv ungene klarer å sette på en vask nå, selv om det er ikke noe de pleier å gjøre men stas å hjelpe til når jeg er i vaskekjelleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...