Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Som første måneden var 2 uker for sen med innbetaling. Det var i og for seg greit. Andre måneden reiser vedkommende på ferie og svarer ikke på henvendelser om hvorfor det ikke er kommet inn penger. Eier ikke folk skam eller? Blir jo ikke akkurat hyggelig naboforhold av sånt. Vi har sagt i fra at dersom det er problemer med innbetaling en måned så er det greit bare vedkommende sier i fra. Såpass må man vel kunne forlange? Vedkommende har flere ganger spurt om litt suspekte ting synes jeg. Når vi var på ferie- om vi ikke hadde noen tomflasker å gi bort til en god sak. Om vedkommende kunne få bruke av veden vår og spurt om å få andre ting som tilhører gården. Jeg blir så irritert at jeg ikke klarer å la det forbigå i stillhet. Voksne mennesker må vel kunne si i fra vel? Det er mange tusen det.
___ Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Send skriftlig advarsel om at husleien skal betales. Det må gjøres noen ganger om du skal få kastet dem ut. Noe av problemet med å bo på gård er å sette grenser for hva som er OK. Leieboere, naboer osv synes gjerne du har "så mye" det være seg plass, epler, ved, redskap eller annet at de tar det som en selvfølge at de bare kan forsyne seg. Si klart fra om hva som er greit og hva som ikke er greit ellers kommer det bare til å balle på seg.
Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 Hva kan man gjøre egentlig? Føler jo et ansvar ifht. at det er barn involvert. Jeg mener at vedkommende bør få en advarsel og at vi ikke kan ha det sånn her. Ingen problemer med å forstå økonomiske problemer,men man reiser vel ikke på ferie og unnlater å betale husleia? ..Jeg vil ha ryddige forhold og orker ikke sånt tull altså.
Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2010 Ok ! Det skal jeg gjøre. Her får ungene fly som de vil. Og bruke de redskapene som er tilgjengelig. Ikke noe problem med å dele. Veden var også ok, men det blir liksom summen av alt som blir for meget synes jeg.
mer enn bare mor Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 absolutt på sin plass å sende skriftlig advarsel. Hvis ikke skjer det bare igjen. oppfordre han til å sette husleien på autotrekk. Er det barn inne i bildet syns jeg i grunn det er desto viktigere at han bør ha en ryddig økonomi.
Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2010 Jeg trodde husleien stod på autotrekk. Vedkommende kan jo ha utsatt det. Det er viktig og i hvert fall ha en dialog på det synes jeg. Virker jo ikke blyg for å spørre om å få annet her, så det burde ikke være noe problem å si at husleia blir forsinket. Får se om jeg får med konemora på skriftlig advarsel.
Ksenia & Anjem Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 send rekommandert sending til de, uteblir husleien fortsatt send brev til namsnammen.,.de kan kaste de ut
mer enn bare mor Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Ja, absolutt, diaolog burde vært helt naturlig å ha. Jeg leier også ut en leilighet, men er såpass streng når det gjelder innbetaling av husleie at jeg sjelden "gir lov til" utsettelse utover et par dager. Erfaringen min er at om man først godtar at husleien blir betalt litt senere, så skjer det som regel gjentatte ganger fordi leietaker ikke planlegger godt nok.
Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2010 Jeg får dårlig samvittighet pga. at det er barn. Men, rettferdigheten min liker heller ikke og bli utbyttet. De skal vel være på ferie i 14 dager så da får vi oppsøke dem når de kommer hjem. Jeg er enig med deg jeg og gullet:) Gir du de lillefingeren er det fort at de tar hele hånden. Må stramme inn her vi også. Det går jo ikke an.
___ Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Problemet er at de fort blir vant til at "alt" er OK, da er det det utroligste de kan forvente etter hvert, som for eksempel å plukke alle eplene i hagen, sende dem til press og så delevis gi bort saften i julegave og delevis selge den, eller å ta med seg batteriladeren på ferie ettersom de pleide å bruke den på bilen. Noen er gode til å ta seg til rette. Da lønner det seg å si ifra før man blir for irritert.
Tøysetipp Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2010 Er ikke det med eplentoppen av frekkhet så vet ikke jeg. Hva går det av folk sier jeg bare. Leieboeren har ikke bodd her så lenge,men det første vedkommende gjorde var å reklamere hvor pliktoppfyllende vedkommende var ifht. betaling. Vi har noen gamle kjerrehjul jeg skal plante i til våren. Vedkommende lurte på om om ikke vi kunne gi de bort. Om ikke vi kunne gi avslag i husleia fordi det har vært rørleggere der et halvt døgn. Ja, om vi hadde tomflasker og flere slike episoder. Noen ganger må jeg bare le og. Men, nå er jeg irritert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå