Snupi27 Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 jeg bare plutselig begynte å blø. friskt blod.. det er endel så jeg må bruke truseinnlegg.. nå er jo legen og alt stengt da..!!! jeg er i uke 32 nå.. hva skal man gjøre når man blør da??
Norsk/svensk spire i magen:) Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 ring legevakten eller føden.
Snupi27 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2010 jeg glemte å skrive i forfjamselsen at jeg har hatt kynnere i hele dag i tillegg..
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Ring sykehuset du skal føde på. Dette er IKKE noen krise, det kan hende du har begynt å modnes litt og da må du få lungemodningssprøyte. Ellers kan det hende et blodkar i skjeden har bristet. Det er ingen fare. Husk og pust:)
Snupi27 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 lungemodningsprøyte? jeg får litt panikk når jeg ser blod nå. heh.. men om det bare er et blodkar går det kanskje over om ikke lenge da eller?
mamma06_endelig-liten-spire<3 Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Ring føden eller legevakta, så får du komme inn til en sjekk. Det trenger ikke være noe alvorlig, men greit å få vite hva det er
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Ikke sitt her og lur, ring føden. Det er helt sikkert ingenting, du har mer blod mellom beina enn vanligvis, men det er lurt å få det sjekket.
bollesmulene Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 hei ... jeg håper du har ringt føden.. men kan jo ikke sitte å lure .. bedre med en skjekk for mye lykke til.. fortell hvordan det gikk da?
mamman til to gutter Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Aldri legevakt når det gjelder svangerskap/fødsel etter de første ukene, ALLTID FØDEN!! Det sier jordmor til meg hver gang jeg er hos henne. På legevakta er det veldig tilfeldig om den legen man kommer til har greie på svangerskap og ikke alle er fornuftige nok til å henvise videre til føden hvis de kommer borti noe de ikke har greie på. Og ved friskt blod skal man alltid ta kontakt med føden, selvom det ikke trenger å være noe farlig, så sier som de andre, håper du har ringt.
tromsøjenta Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 Jeg regner med at du allerede har ringt til føden. Håper blødningen har stoppet! Jeg hadde en lignende opplevelse for 1,5 uke siden. Var da i uke 27. Hadde vært sliten de siste par ukene og hatt mye kynnere. Var på jobb og begynte å blø. Jeg jobber på sykehus og ringte til føde poliklinikken (dette var på dagtid). Fikk komme dit til UL og grundig undersøkelse. Legen snakket om evt innleggelse for CTG-registrering og lungemodningssprøyte, men jeg slapp heldigvis. Han fant ikke noe galt og blødningen stoppet raskt. Jeg har vært fullt sykemeldt siden og blir nok det resten av svangerskapet. Har fortsatt mye kynnere, men ikke mer blod heldigvis. Dersom babyen trenger å komme ut nå, går det stort sett veldig bra når man er kommet til uke 32. Lykke til!
Snupi27 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 31. mars 2010 hei! vi dro til føden etter at jeg hadde snakket med de på tlf. jeg ble sjekket grundig med sparketest og om jeg hadde rier. (veeit ikke hva det apparatet heter) jeg fikk vanlig ul og innvendig ul for å sjekke om jeg hadde fått åpning.. ingen åpning heldigvis og de fant ingen grunn til at jeg skulle blø heller. derfor måtte jeg overnatte.. da jeg våknet i dag måtte de ta urinprøve og enda en innvendig ul. det er 4% sjans for at jeg føder denne uken men det er jo ikke så veldig høyt.. =) heldigvis.. de sa og det at jeg ikke får jobbe mer så jeg er 100% sykemeldt fra i dag. sjansen var stor for at jeg føder mye før termin (prematur) så jeg skulle slappe av og ikke løfte tungt og ikke gjøre stort egentlig.. blir lett med ei på 2.5 år i hus =) jeg får svar på prøvene jeg tok tirsdag neste uke så få vi håpe de er bra de og.. men om jeg begynner å blø mye igjen og har kynnere måtte jeg ringe ambulanse med engang.. jeg set fortsatt ltit blod på papiret når jeg tørker meg men ikke mye..
Gjest Skrevet 31. mars 2010 #15 Skrevet 31. mars 2010 Så bra at du ble godt tatt vare på og at du ikke har noen åpning ennå Det er jo godt å vite at det ikke er noe farlig på gang. Selv om de da mener at du kan føde noe før termin er du jo langt nok nå til at det hvertfall ikke er livsfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå