Gå til innhold

Hvor mye tv ser deres barn under 6 mnd daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen innvendinger, bare svar på spm.. Her er det ca 1 time.. 5 min her, og 5 min der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er 8 mnd og har aldri satt han foran tven for at han skal se på den. Det har han ikke behov for.

Skrevet

Ok. Vil forøvrig bare si at jeg har VELDIG dårlig samvittighet for det, men hva skal jeg gjøre? Hun sitter bare forann tven når jeg skal ut å ta meg en røyk.. Kan ikke akkurat ta henne med meg ut heller..

Skrevet

Ingeting..

Nå har yngste min blitt 13 mnd da, men hun har aldri sett på TV tror jeg. Barne-TV står jo på siden jeg har eldre barn, men yngste har aldri så mye som snudd seg mot tv som jeg har sett, ivhertfall aldri sittet og sett på. Hun har altfor mye annet å styre på med ;)

Skrevet

Nå er jenta mi snart 12 mnd, men jeg har aldri satt henne foran tv'n for at hun skal se på det noengang.

Hender fjernsynet står på i perioder hvis JEG skal se noe spesielt, mens jenta mi leker på gulvet, men jeg plasserer aldri henne foran fjernsynet i det hele tatt.

Skrevet

eeeeeehhhh, røyker du når du har barn?????? Herregud, så egoistisk!!! Slutt å røyk, så slipper ungen å sitte foran tven hele dagen fra hun/han er baby!!!

Skrevet

JA, jeg røyker når jeg har barn. Og jeg er faen ikke den eneste. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna når folk sier det! Om jeg vil røyke eller ikke, er virkelig bare min sak!

Skrevet

Åherreguder, her har vi enda en perfekt kjærring som kan fortelle andre hvordan de skal leve livet sitt. Ta deg sammen 15:50, det er ingen som liker en sjefete idiot....

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke bare din sak, det er babyen din sak også! Hva tror du babyen din syns om en som stiiiiiiiinker dritt?

Skrevet

Jeg er ikke perfekt, men røyker ikke min baby opp i fleisen :)

Gjest sug lut
Skrevet

De så selvsagt ikke tv. Siden jeg i motsetning til deg er opplyst.

Skrevet

Det er da ikke det HI gjør heller. Hun går ut skriver hun jo. Lær deg å lese.

Skrevet

Aldri.

Svigerfar er optiker, så han har allerede forklart meg senskadene som kan komme hvis barnet ser på tv før det er 18-24 måneder.

Skrevet

Hun har aldri blitt satt foran tv'n og kommer nok ikke til bli det før hun er over 2 år, slik som anbefalt.

Skrevet

Da så hun kanskje 10 minutter om dagen mens jeg dusja.

Skrevet

16:24, jeg ønsker deg lykke til.. Jeg blir så lattermild når jeg hører om disse prinsippfaste mødrene med babyer.. Hoho, dere skal få det fint!

Skrevet

får du til å ta røykepausene dine når ungen sover?

kanskje du kan røyke utenfor et vindu, slik at du har kontroll på ungen uansett? feks sette lekegrinda under vinduet, eller noe?

Skrevet

Vel HI, jeg tenker at du nesten må slutte å røyke når regningen på synstreningen kommer når barnet har begynt på skolen.

For det er faktisk ikke før barnet skal begynne på skolen og må begynne å konsentrere seg om tall og bokstaver man ser skadene. Dybdesynet er det som er spesielt rammet av tv i tidlig alder. Øynene følger hverandre ikke helt, slik at det lett kan bli forstyrrelser. Det ender som regler i hodevondt og kvalme hvis barnet må konsentrere seg om f.eks bilder.

En time på synstrening koster 750 kroner og man går ca annenhver uke i alt fra noen måneder til flere år. Man må også ta synsundersøkelser ved siden av dette. Disse koster 350.

Dette dekkes ikke av nav, så du kommer nok til å merke det.

Eller...kanskje det ikke er så viktig for deg at barnet ditt sliter med synet? Sånn ettersom du ikke engang gidder å finne en alternativ løsning når du skal røyke mener jeg. Hva med lekegrin med babygym oppi? Det er bedre å "bure" barnet inne noen minutter enn å la det se tv. Babygym er også med på stimulere synet, så alt i alt så tjener babyen på å ligge slik istedet.

Skrevet

Han så ikke på tv da og heller ikke nå. Vi gjør andre ting.

Skrevet

Takk for det.

Det har gått helt fint med de to andre, så regner ikke med at det skal bli så vanskelig denne gangen heller ;)

Du skjønner det at det faktisk finnes mødere som bruker den ekstra tiden det tar å følge prinsippene. Kanskje du burde prøve det du også?

"Det enkleste er ofte det beste" gjelder dessverre ikke barn, så da får man nesten da den lange veiden istede.

Skrevet

Det er da slett ikke noe vanskelig å overholde når man aldri ser tv selv? Tror du alle er tv-slaver?

Vi hører på musikk og radio, og ellers leser vi bøker og ser på bilder samt leker og fjoller hele dagen.

Han er snart 8 mnd.

Skrevet

Kontroll på ungen, ved å se på h*n gjennom et vindu? Da tror jeg ikke du trenger å føle deg som noen supermamma i forhold til HI, hvis det er det du mener med å ha kontroll på ungen....

Skrevet

Hun så ikke tv før hun var ett år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...