Gå til innhold

Hvordan står det til me ryggen deres?


iok med sønn <3

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det veldig bra, men kjenner det nå at jeg burde være flinkere med å ikke løfte på jobb! Det synes jeg er veldig vanskelig. Er jo ikke vant til at jeg ikke klarer alt selv :P

 

Jeg jobber i barbehage, så det blir mange tunge løfte hit å dit, å kanskje man skal løse opp en slosskamp mellom gutta... d MÅ bare andre gjør!

 

Så var det i dag da, når jeg skulle handle inn til påske... ble jo en del poser, å det kjente jeg ned i ryggen... :( Er så uvant liksom... men MÅ vær forsiktig, så kanskje jeg greier å slippe unna bekkenløsning *Bank i bordet*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du skriver, skal ikke mye til før jeg kjenner det i ryggen desverre :( jobber også i barnehage, på småbarns avdeling. Har vært så heldig å hatt besøk av fysio på arbeidsplassen nå før påske, å skal forsøke å gjøre det hun anbefalte meg :) Fikk en god del tips om hvordan jeg kan gjøre mine arbeidsoppgaver på best mulig måte:)

 

Hvis du jobber kommunalt kan du høre med styreren din om det er noen mulighet til å få besøk av fysio for en vurdering av arbeidsplassen, kansje mangler dere en god del hjelpemidler ?:) Arbeidsplassen er pålagt å tilrettelegge, å vi er pålagt til å bruke de hjelpemidlene vi har :)

 

Jeg har i tilegg tenkt, på oppfordring fra fysio å ta kontakt med en annen fysio for behandling og trening gjennom svangerskapet :)

Skal snakke med legen over påske ang henvisning :)

 

Tiden vil vise hvordan det går :)

 

Ønsker deg lykke til med ryggen (",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har hatt besøk av fyso for lenge siden, å det var jo en del tips da om hvordan vi bør gjør ting annerledes :) Men det går liksom lenger tid da, å gjør de på den måten...

 

Jeg har også vært hos henne, da styrer tok kontakt. Så jeg har noen lette øvelser jeg kan gjøre. MEN likevell er det vanskelig å la vær å løfte eller gjør noe arbeid jeg kanskje ikke burde gjort.... så jeg må bare bli flinkere til det!

 

Hvilke treningstips har du fått da? Jeg skal jo gå tur hver dag da, men det er ikke alltid det skjer :( Åsså har jeg noen ryggøvelser, knipeøvelser og styrkeøvelser. Fikk ikke så mye, siden jeg ikke er noe treningsnarkoman akkurat ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar lengre tid å gjøre det på "den rette" måten, så er veldig enig med deg at det er enklere akkurat der å da å gjøre det slik man pleier :)

Jeg trengte en oppfrsikning på hvordan jeg kunne gjennomføre mine arbeidsoppgaver, da hode mitt sto helt stille :)

 

Jeg skal begynne for fullt på jobb igjen etter påske, skal prøve så godt jeg kan. Men tror det blir en utfordring å gjøre det på "den rette" måten i alle sitiuasjonene, da jeg blir alt for fort preget av stress.

 

Det å akseptere at ting tar litt lengre tid, er vanskelig...men noe vi og våre kollegaer bare må godta hvis vi skal fungere i jobben vår lengst mulig :) Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, jeg er 20+2...å det kommer til å bli et langt svangerskap hvis jeg ikke prøver de tipsene jeg har fått og blir fullt sykemeldt :)

 

Jeg sier ikke at dette kommer til å fungere, da jeg ikke har rukket å prøvd det i hverdagen enda...men det er absolutt hvert et forsøk (",)

 

Jeg har ikke fått noen treningstips enda, da jeg skal oppsøke fysio nå over påske :) Selv kjenner jeg litt på det at jeg trenger oppfølging av fysio, ikke bare bli sendt hjem med noen øvelser...da disse fort blir satt til side i hverdagen...så for at ryggen min skal bli sterkere så må jeg få mere oppfølging av fysioen.

Kjenner også på det at jeg blir sliten når arbeidsdagen er over, så hvis jeg skal trene opp ryggen i tillegg så kansje det er best med en litt redusert stilling for å klare å gjennomføre treningen. Vet ikke hvordan du føler deg etter en arbeidsdag :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med halveis da :) Jeg er 21 uker i morgen ;) Og er tibake på jobb 100% ganske så nylig... vel 2-3 uker siden. Jeg har vært plaget av ekstremt svangerskapskvalme! Men nå er alt bra å lett, så det er veldig deilig :) Litt kjipt å begynne å kjennne guffne ting i ryggen da, når alt annet er så bra likosm :)

 

Jeg går til jobb da, så da får jeg den øvelsen vertfall :) Bra å bli litt anpusten, for tyngre skal det jo bli :) Ellers tar jeg øvelsene etter når jeg orker... men de skal gjøres 2-3 ganger i uka. Så en på mandag f.eks. for da er jeg ikke utslitt av uka, og en på lørdag.

 

Veldig forskjellig hvor sliten jeg er etter jobb... ble bedre etter kvalmen sluttet helt. Jeg kjenner godt at en uke er tung, så jeg får bare se hvordan det blir fremover å hva jeg greier :) Sant det du sier, at det ikke er så lett å få gjort så mye etter jobb. Var lettere når jeg var 50% sykmeldt, da ble det litt hyppigere trening... so time will show :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...