Gå til innhold

Hvor mye skal hun egentlig drikke?? (mme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leah er 4 mnd (2,5mnd korrigert) og hun drikker 80ml til hvert måltid hver 3time. Syns det er lite.

Hun veier 5260g.

har regnet ut mengden ut i fra vekta ++ men hun kommer aldri opp i det uannsett hva jeg prøver.

Syns det rett og slett er vanskelig å få i ho mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel en veiledning på mme-pakken, vertfall på nan.

Men 80ml hver tredje time, er det hver tredje time på natta og? Da er det jo ikke såå ille, men det er jo ikke moro om hun ikke legger på seg det hun skal.

Du kan evnt prøve å lage velling til kveldsmaten og frokosten slik at hun får i seg litt mer når hun først spiser. Begynn med f.eks en spiseskje maisgrøt blandet i melken(finnes flaskesmokker beregnet på litt tjukkere væsker) så kan det hende det blir litt greiere med matingen?

Skrevet

hun sover 9 timer i strekk på natten, så da er det veldig mange timer mellom hvert måltid.

Og syns det er alt for tidlig å begynne med velling nå, ska ikke begynne med sånn før hun er 3,5-4mnd korrigert.

Fer høra med HS...

Skrevet

Går hun greit opp i vekt? I så fall drikker hun nok.

Skrevet

Moro lesning, barnet mitt er 18 uker, og drikker 200 ml hver tredje time, ikke på natta. Nå har jeg begynt tilvenning med grøt, for virker ikke som han blir skikkelig mett bare av melk lenger. Han er ca sju kilo da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...