Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Hvordan er det, når man blir gravid i barselpermisjon? Jeg var sykemeldt HELE forrige svangerskapet, og kommer sannsynligvis ikke til å være frisk nok til å jobbe i dette heller :/ Og visst hadde jeg gledet meg til å begynne i jobb igjen, men enda mer hadde jeg gledet meg til å kunne heve hundre prosent lønn og ikke åtti, for dette tærer på økonomien. Og dessuten.......er det moralsk forkastelig å tie om graviditeten til mannen de første tre mnd? Han kommer til å insistere på abort, og selvsagt har han rett. Vi er ikke overmennesker, og vi har gjort vårt for å befolke jorden. Men det er heeeeeeeeeelt uaktuelt for meg å gå gjennom en abort.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Jeg ville sagt det med en gang. Han kan uansett ikke tvinge deg til abort, så jeg ville heller ha tatt "kampen" enn å ventet. Uansett hva han gjør for å tvinge det gjennom, så kan du på hvilket som helst tidspunkt fram til pilla er svelget eller narkosa er satt si at "dette vil jeg ikke" så blir det ingen abort. Han kan nok bli enda vanskeligere å ha med å gjøre om du bevisst venter til over abortgrensa. Du tjener jo opp til permisjon mens du er i permisjonstiden. får du 80 % av lønna di i denne permisjonen får du samme summen som 80%permisjon for neste barn. OG det er jo ikke sikkert at du må sykemeldes igjen. En liten tur innom arbeidslivet rekker du vel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå