Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg og mannen min skal i svømmehallen med vår datter på 2 år. Mannen min nevnte dette for sin søster som da sa at hun og hennes tre barn også blir med. Mannen hennes er på jobb, de tre barna er 2,4 og 6 år. Jeg er høygravid og har bekkenløsning, men gleder meg til bassengturen fordi jenta vår digger å bade og fordi mannen min er der til å ta eventuelle løft og bæring. Men nå må han sikkert hjelpe til med hennes tre barn. (Ingen av de kan svømme). Er ikke det litt uforsiktig? Jeg tenker 1 voksen per unge, særlig når de ikke kan svømme, og jeg regner knapt med meg selv. Jeg ble sur kjente jeg. Er jeg dum nå?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Jeg vil hverken gå med på at du er teit eller dum, det er jo lurt å tenke på alle eventualiteter, MEN det er vel et grunt basseng for barn? Det blir antagelig ikke vanskelig å holde oppe et barn som er i vann, selv med bekkenløsning, siden det er så mye lettere å bevege seg i vannet:) Og om han passer mer på søstera sine barn og glemmer sitt eget er det lov å si fra der og da slik at du slipper å bli utslitt og ødelagt:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Jo det kan jeg selvsagt gjøre, saken er den at datteren min sitter ikke i ro og plasker med hendene i vannet på grunna. Hun skal rutsje og leke og base og har et høyt aktivitetsnivå. Det er alltid greit å være to sammen med henne fordi man blir sliten av å følge henne opp lille rutsjebanen og en må alltid ta imot. Hun får ikke den bassengturen hun ser for seg om pappaen må passe på tre andre barn. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Jeg skjønner at du blir sur, men det er ingenting du kan gjøre med siden du da vil fremstå som direkte smålig.Neste gang får dere la være å si fra til noen at dere skal i bassenget. Du kan jo evnt bli hjemme og så kan mannen din dra med datteren deres.
megogbarna Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 hm, veit ikkje om du treng bli sur. Det kjem ann på søsteren, ungene hennes og mannen din. KAn jo være at dere får det koseligt, at hennes barn kan leike med jenta di/følge ho opp sklia så kan mannen din ta imot heile hurven. eg er ofte i svømmehallen aleine med våre tre, dei er nå 5, 7 og 9 år. Har gått aleine med dei siden minsten bikka 3. Ingen av dei svømmer heilt uproblematisk, sjølv om 9 åringen kjem seg fram og tilbake i vannet. Det er IKKJE avslapping for meg, eg teller hoder, holder dei oppe, tar imot og fører til kanten ved hopping. Barna storkoser seg jo. det er det viktigste for meg ;-) Kos dokk i vannet
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Mulig jeg problematiserer dette mer enn nødvendig, jeg har en tendens til å gjøre det. Kanskje det beste er å ta det som det kommer, passe på alle ungene så ingen drukner og gjøre en koselig dag ut av det i stedet for å stresse. Jeg har en tendens til å tenke gjennom litt for mye av og til, det medfører at jeg er forberedt på det meste men også at jeg stresser unødig. HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Hm, hadde jeg vært deg hadde jeg sagt fra til mannen din at det desverre ikke er aktuelt denne gangen, for det er rett og slett uansvarlig av dere, når du ikke regnes med som fullstendig 'voksen'. (pga høygravid og bekkenløsning).
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Men mannen min har ikke invitert de med. Han bare nevnte det for henne da hun ringte og hun utbasunerte at hun og barna også ble med. Jeg nevnte det for ham at det kanskje var litt fåvoksne og han var enig.... HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Du får la mannen din ta med deres barn i dusjen slik at du slipper å springe etter henne i dusjen og det er ikke alltid legg å kle på en liten vilter kropp etter badingen. Du får først og fremst ta hennsyn til deg og babyen i magen og så kan du kanskje holde ett øye med de andre og gi søsteren hans beskjed om noen er i fare.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Jeg synes du er urimlig. Det blir sikkert ekstra morsomt for datteren deres å bade sammen med sine fettere og kusiner. Dere blir 3 voksne og til sammen 4 barn. Det er ikke noe problem i det heletatt om ikke ungene er helt utenfor normal kontroll. (Jeg regner med deg også blent de voksne, ettersom du er like rasjonell og fornuftig som vanlig) La ungene ha på armringer og gi dem beskjed om at de må høre når dere snakker til dem og ikke bare løpe rundt som gale så blir det sikkert en hyggelig tur for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå