Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg skriver her for å få ut noen tanker, for å få synspunkter, og kanskje høre noen lignende erfaringer.... Min samboer gjennom mange år, er selvstendig næringsdrivende, driver stort, og har de siste årene vært uhendig og tapt mye penger. Jeg har aldri hatt innsikt i økonomien(veldig omfattende), men vi har alltid hatt så vi klarer oss og vel så det. Nå er det vanskelig, han er dypt deprimert, drikker seg full veldig ofte. Hans oppførsel går da selvsagt hardt ut over forholdet. Han har alltid vært litt for glad i en fest, men nå har det blitt så ille at jeg mener han burde fått behandling. Han kan drikke dag og natt, men også holde opp i et par uker dersom han er tvunget. Han kan også bli veldig ufin i fylla, dersom har blir konfrontert. Han har en døgnrytme som er helt bak mål.. Kan ligge til 15-16 og være oppe mye av natta. Vi har ett lite barn sammen, og ting ble verre etter barnet kom til verden. Jeg har ansvaret for barnet stort sett hele tiden, og får sjelden avlastning. Jeg lurer nå på om han også har psykopatiske trekk... Han hadde ei kule i helga. Han bare skulle ut å kjøpe røyk, men endte med å dra på byen. Fant han sovende under stuebordet morgenen etter. Han pleier å legge seg halvveis flat etter en slik episode, som dessverre har skjedd litt for ofte.... Men denne gangen fikk jeg skylden for hans problemer! Fikk høre at jeg var helt utrolig som ikke hadde mer forståelse for det økonomiske, og det han sliter med. Mulig det, men synes det går for langt når han begynner å legge skylden over på meg. Tror han gjør dette for han ikke greier å ta det innover seg, og han sier han synes jeg overreagerer og maser. Jeg har vært litt for tålmodig i alle år. Jeg vet innerst inne at jeg kommer til å flytte fra han. Tror ikke han kommer til å bli bedre noen gang. Han har lovet å ta seg sammen mange ganger, men det skjer aldri. Er klar over at det høres ut som jeg er sammen med verdens største idiot nå, men har har også en annen side. Og den siden elsker jeg. Når han er edru og i greit humør er han verdens beste pappa og samboer. Synes også synd på han. Har vært veldig uheldig i endel ting, men det kan likevel ikke forsvare hans oppførsel. Godt å få ut dette....
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Har hatt noe av samme problemet her hjemme hos oss. Bare dumt disse mennene ikke forstår at sprit er unødvendige utgifter i en ellers trang økonomi... Jeg har nå foreslått antabus tabletter til min samboer, noe han vel mer eller midre har gått med på. Har din samboer indrømmet for deg eller andre at han har et alkoholproblem? ikke mange som gjør det, min samboer har vel egentlig ikke indrømmet det selv om han har gått med på å gå til lege å få disse tablettene. Google antabus, så får du lese litt om de, få gjerne samboeren din også til å lese, fant mye nyttig info der.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Nja... kommer litt ann på. Noen ganger er han med på det, og andre ganger synes han ikke det er så ille... Han sier han skal ta deg sammen, men det betyr at han bare skal drikke øl og vin i moderate mengder. Han skjønner ikke at han bør slutte helt. Han har ofte ingen problem med å drikke to glass vin feks, når vi er hjemme i helgene. Men andre ganger, på fest, byen, ved problemer, virker det som han ikke greier å stoppe... Takk for tips:) HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Flytt ut, så kanskje han ser grunnen til å måtte ta seg sammen! Gjør han ikke det er han ikke verdt å bruke tiden på selv om han har en aldri så kjærlig side)! Lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Synes du barn fortjener å vokse opp i et hjem der de risikerer å finne far sovende dørgende full under stuebordet? Eller der far gir blaffen i dem og overlater alt til mor? Eller der far bruker opp husholdningspenger på alkohol? Jeg kan ikke fortelle deg om du bør gå eller ikke- men noe må gjøres om du ikke vil risikere det ovennevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå