flypapir Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg kan vel i grunn bare å lage hvit og brun saus fra bunnen av og ønsker med dette å utvide horisonten litt... Spiller ingen rolle om kjøtt/fisk ol skal blandes i eller om dette er sausen man skal ha ved siden av. Alle oppskrifter tas imot med takk!
Mammaen til Isak Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Her i huset er vi glad i peppersaus og blåmuggostsaus.. De lager vi på fløte/matfløte og creme fraiche. Tilsett pepper,soyasaus og la koke , jo lenger jo bedre:) Bruk gjerne ulike typer pepper. Ostesausen lages på samme vis, tilsetter osten,evn krydder og lar den koke til den er tykk. Ostesaus til feks lasagne lager jeg hvitsaus, og tilsetter parmesan og annen reven, gjerne godt modnet ost: Muskat,salt og pepper. Saus til fisk, creme fraiche,salt,sitronpepper og dijon sennep. Saus til kylling, kokosmelk,hvitløk,sweet chili saus Var det jeg kom på nå... hehe... Du kan lage veldig mange sauser med creme f eller matfløte som basis. Kryddre etter hva du skal ha den til. Jeg bare prøver meg frem jeg
blomstre Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Hey, da er du jo ganske flink allerede og kan hoppe rett til trinn 3 på sauseskolen ;-) http://www.klikk.no/system/topicRoot/Sauseskolen/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå