Gå til innhold

Hvor mange timer tilbringer dere sammen med barna på en vanlig hverdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en helt vanlig hverdag med barnehage eller skole, hvor mange timer tilbringer dere sammen med barna deres før og etter jobb? Og hvor mange timer kunne dere ideelt tenke dere å være sammen med barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra to til fem kommer ann på når vi får hentet og formen min er høygravid!

Skrevet

Omtrent det samme som over: 2-5 timer.

Kunne godt vært mer, men samtidig tilbringer vi alle tid i helger og ferier sammen, det er det jo ikke alle som gjør..

Skrevet

På en hverdag der jeg leverer og henter så er jeg sammen med barna tre kvarter på morgenen og 4 timer med minste og 5 timer med de eldste ca.

Nå gjelder det bare 4 dager i løpet av en mnd da jeg kun jobber 50% og mannen min jobber form/etterm annenhver uke;)

Når han skal på etterm. leverer han og da er jo barna med han et par timer før de blir levert av han og jeg henter i 3 tiden når jeg har fri og i 4-tiden når jeg er på jobb.

Så alt i alt så er jeg egentlig fornøyd med den tiden jeg og mannen min får med barna i hverdagen. Klart jeg kunne ønsket at jeg fikk mer tid med dem, men så lenge man er i jobb og ikke hjemmeværende så må man desverre ofre litt tid.....

Barna har det godt både i barnehagen og på skolen så jeg er fornøyd med vår situasjon!

Så lenge de på en "vanlig " dag er i barnehagen fra 9-9.30 til rundt kl.3 så syns jeg det er ideelt for oss:)

Skrevet

To times sammen med eldste, en time med yngste.

Skrevet

De har fullplass i barnehagen, men er der skjeldent mer en kjernetid siden jeg for tiden er sykemeldt og går til behandling og opptrening. Så de er i barnehagen 5-6timer om dagen, så da får vi omtrent 6-7 timer i lag på ukedagene. De gleder seg stort over å være i barnehagen, har venner der og trivest godt, men samtidig så er det godt for dem å få noen timer med oss foreldra også. Mannen jobber mer, så han ser dem omtrent 3-4 timer for dag på ukedagene.

Skrevet

Litt forskjellig, men stort sett 6 - 7 timer.

Jeg er student og kan heldigvis levere sent og hente tidlig. I eksamensperiodene er hun litt lengre i barnehagen.

Hun er hos faren sin annenhver helg og mye i ferier, så derfor utnytter jeg hverdagene for alt det er verdt :)

Skrevet

2 timer om morgenen og 4 timer om ettermiddagen. De går i bhg og jeg er student (nå hjemme og fødeklar). Mannen tilbringer mindre tid med dem enn jeg, grunnet mye arbeid. Vil anslå i snitt 2 timer pr dag. (Bortsett fra i helgene, da han står opp med dem tidlig for å få de kosemorgene han aldri får i ukedagene).

Skrevet

Med snart 2 åringen er jeg sammen med 24 timer i døgnet. 5 åringen 1-2 timer om morran og 4-5 timer på eftan. 6 åringen 1-2 timer på morran og 7-8 timer på eftan.

Skrevet

På en hverdag hvor jeg har dagjobb og lille er i barnehagen og store er på skolen.

Ca 0-1 time om morgenen og 4-6 timer på ettermiddagen. (samboern leverer om jeg begynner tidlig, er derfor ikke alltid ungene er stått opp før jeg drar)

På en hverdag hvor jeg har kveldsjobb

Ca 6-7 timer er jeg da med lillemor. Ca 1 time med eldste.

På en hverdag hvor jeg ikke har jobb, men har lille i barnehagen for å få gjort noe hjemme

Ca 1 time om morgenen og 5-7 timer om ettermiddagen.

Skrevet

Fra femish, til de legger seg mellom sek og syv.

Skrevet

FÅ se....Fra 0615 til 0700 og deretter fra 1430/1500 til de legger seg 1900 og 2000......Det vil si en 5-7 timer..Og vi tilbringer 24/7 i helger og ferier med de.

Til at vi begge jobber 100% så ser vi mye til de synes jeg..Mannen har samme timeantallet. Han jobber skift. Og vi tilbringer vel nesten for mange helger sammen med ungene..ikke mye barnevakt på oss..Litt kjedelige, kanskje :o) I år (2010) har vi brukt mye barnevakt da....Runddager, vi har hjulpet til på fester, vi har vært på helkveld med overnatting og skal på innflyttingsfest og skal på tur med jobben fre-søndag....Alt dette sker/skjedde fra januar til april er ferdig..Det er MYE for oss to:o)

Tror ikke ungene hadde hatt godt av og være MER sammen med oss i hverdagen, faktisk..Ser de kjeder seg fort og maser på å få ha besøk eller få dra på besøk..Ikke like moro og leke med mamma og pappa...:o) Og vi er flinke (tror jeg) til å leke MED ungene..Ut på tur, på lekeplassen, leke med lego, legge puslespill, spille yatzy/ludo, leke med PetSHop/barbie, kjøre togbane, radisostyrt bil...You name it..VI koser oss med slike ting..Ungen liker det også, men vil ofte heller leke alene enn med oss :o) ELler aller halst, med venner...Kommerm er og mer med alderen....

Skrevet

Hver time på dagen hvor de er våkne.

Hadde ikke klart å kun se barna mine en 4-5 timer om dagen. Det er jo ingenting :( Litt rart at noen sier at det er nok for de å se barna så lite. Men sånn er det jo nesten når begge foreldrene er nødt til å jobbe.

Men jeg er veldig takknemlig for at jeg får muligheten til å være hjemme med barna mens de er små, er ikke alle som har muligheten til det.

Skrevet

Det er ikke 4-5 timer om dagen, det er 4-5 timer 5 av ukens dager. På lørdager og søndager blir det som regel ca. 24 timer til sammen. I løpet av en uke ser man da barna gjennomsnittlig ca. 6 timer pr. dag. Når man legger til ferier og fridager blir snittet høyere, kanskje 8 timer pr. dag.

Skrevet

Ca 7. Fra 6 om morgenen til 8. Da drar vi fra huset og på jobb/barnehage. Ferdig kl 15. Barnet legger seg 20.

For oss er dette fint. Har hele helgene sammen.

Skrevet

4 dagar i veka er eg saman med begge ungane så å seie heile tida dei er våkne. 3 dagar i veka er eldste i bhg, då ser eg han som regel berre 3-4 timar etter bhg.

Synest vi har det fint sånn eg. Lille begynner i bhg 60% til hausten ho og, det blir spennande, men eg trur det vil gå greit det og :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...