Gå til innhold

ABC klinikken - føde i vann


EllaMaria

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og har søkt om plass på ABC klinikken etter at min søster har født begge sine barn der og var toppfornøyd.I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ville ha full epidural og hele pakka, men etter å ha undersøkt litt mer og snakket med andre om det har jeg revurdert det og vil heller "ha kontakt" med kroppen min under fødselen. Vannet er visstnok litt bedøvende i seg selv, og jeg synes det virker som en veldig fin måte å føde på. MEN det blir jo da en helt naturlig fødsel uten noen form for bedøvelse..

 

Er det andre som har samme planer som meg, eller er jeg gal? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei, jeg venter nå min andre lille engel. å hadde den samme planen forige gang, (på A-hus) men de hadde ingen ledige rom med badekar, så ble ikke den planen for meg da. men hele fødselen gikk så fort, 6.5 time fra jeg merket noe til han var ute.

Men håper på å få prøve vannet denne gangen, (hvis det ikke går for fort da)

lykke til!

du er ikke gal! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er godt å høre. Er en venninne som er gravid nå som synes jeg er ganske gal. :-) Men jeg mener nå at milliarder av kvinner har klart å føde før meg, da skal jammen jeg også klare det! kroppen vet nok hva den skal gjøre når det kommer til stykke, og da er det fint å kunne høre på den (som jeg har skjønt at er vanskelig med epidural).

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også søkt om plass på ABC, men ikke fått noe svar annet enn at søknad var mottatt. Sendte søknad på mail for en mnd siden. Håper jeg får plass, for synes det tilbudet virker så bra. Når søkte du?

 

Jeg fødte uten smertestillende sist og ønsker det denne gangen også. Hadde en veldig fin fødselsopplevelse sist gang, og var i veldig god form etterpå. Opplevde at kroppen jobbet veldig godt, og har i ettertid tenkt at det kanskje var fordi det var en helt naturlig fødsel (jeg var selvsagt også heldig, og fikk en forholdsvis rask og ukomplisert fødsel.)

Vet ikke om jeg ønsker å føde i vann, men kunne godt tenke meg å bruke badekar tidligere i fødselsforløpet. Om man ønsker det, tror jeg de fleste med et normalt fødslesforløp fint kan føde uten smertestillende. Hos meg var ikke det planlagt sist, men bare ble sånn. Synes ikke smertene var værre enn til å holde ut, og opplevde faktisk at tiden gikk veldig fort (hadde ca 7 timer med regelmessige rier før barnet kom ut).

 

Så jeg synes ikke du er gal ;) Dette går helt sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med foerste hadde eg eit sterkt oenske om aa foede i vatn, men eg drog altfor seint til klinikken...

 

Nr to vart foedd heime i eit foedekar og det var heilt fantastisk. Vatnet er veldig lindrande.

 

Nr tre hadde eg sjoelvsagt tenkt aa foede paa samme maaten, men sidan eg ventar tvillingar gaar det ikkje og det blir vel ikkje saa mange ting eg kan bestemme sjoelv.

 

Det er bra aa ha planar, men berre hugs at du kan forandre meining undervegs. F.eks vil mange opp av vatnet for aa presse.

 

Lykke til og nei, du er paa ingen maate gal, kvifor skulle nokon tenke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! :)

Jeg har dessverre fått avslag fra ABC-klinikken, det var fult da jeg har termin.. Jeg har fått plass på Asker og Bærum sykehus, har snakket med en venninne av meg som har født begge sine barn der og var veldig fornøyd. Jeg kjenner strengt tatt bare henne som har vært der, men satser på at det går bra der også. Jeg håper at de har badekar der man kan bruke tidligere i prosessen som du skriver om, vet du om det er noe som de fleste sykehus tilbyr?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har søkt till ABC men inte fått svar ännu. Jag ringde dem i måndags før att høra ifall de hade hunnit se på min ansøkan men det hade de inte. De bad mig ringa tillbaka nästa vecka eller vänta på svar. Tydligen har de ingen regelmässighet i när de behandlar/svarar på ansøkningar utan tar de lite in emellan när det finns tid. Ibland väntar de tills det har bunkrat upp sig med ansøkningar innan de tar tag i dem.

väntar med spänning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, jeg kunne valgt en fødestue med badekar, men jeg sto en del i dusjen hjemme før vi dro på klinikken og følte ikke at det var noe behagelig. Fikk epidural og kom til himmelen, følte overhodet ikke at jeg mistet kontakten med kroppen min, bare at jeg fikk en sårt tiltrengt pause som hjalp meg til hektene igjen og ga meg energi til å fullføre. Fikk drypp de siste to timene, men opplevde heller ikke det som noe problem. Kom meg veldig fort til hektene igjen og tenker tilbake på fødselen som en fantastisk opplevelse :-) Fødte på Ullevål sist og skal på Bærum nå, jeg også. Håper veldig at neste fødsel blir lik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jag har fått svar från ABC. Jag fick plats! Tjohoo!!!

Vad med er andra som sökt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått plass! Synd du fikk avslag EllaMaria. Kjenner ikke til Asker og Bærum, men blir nok bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...