Gå til innhold

begynne med flaske 9 mnd.. hjelpe meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner å få lite av morsmelk nå, og dattra mi tok flaske før år hun bare var spedbarnet, me amminga gikk bedre etterhvert, så jeg slutta med det, nå må hun ha det igjen, og både nan (som hun bukte før) og hipp er visst forferdelig fælt.. hvordan venne til henne mme istedefor? er litt redd hun ike får i seg nok om hun snart ikke godtar flaska.. Nei jeg har ikke prøvd småfolk sin eller noen andre enn nan og hipp, men er stygt redd for at d ikke er noe med det å gjøre ...

erfaringer på hvordan få i henne nok melk? vet ikke engang hvor mye de skal ha som 9 mndr :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. hva med å prøve å gi fra tutkopp eller vanlig glass? Kanskje hun føler seg stor og vil ha litt alikevel?

Vet ikke om det er lurt eller forsvarlig, men kanskje kan mme blandes ut med vanlig melk i den aldern? Du kan google å se om du blir klokere.

Skrevet

takk for svar, skal google litt, men først prøve kopp:)

Skrevet

koppen funnka ikke iallefall, er nok melka som smaker rart, ikke d samme som morsmelk vettu.. hummmmm

Skrevet

Hei

Barn over 8 mnd som spiser 2 fulle posjoner industrifremstilt grøt for dagen får i seg det de trenger av næringstoffer fra mme gjennom den. Så hvis hun gjør det så kan du bare slappe av, gi henne vann til måltidene og som tørstedrikk og fortsette å amme det lille du får til :-)

Ellers ville jeg ikke styra med flaske når hun er så stor, men gått rett på kopp eller glass. Hvis du får til å pumpe deg så kan du blande mm og mme for å tilvenne og gradvis minke mm og øke mme mengden. Du kan jo også teste om hun faktisk vil ha kald mme.

Skrevet

åh, d var betryggende å høre, takk skal du ha <3

Skrevet

har ikke lest alle svarene men vi gjorde det slik:

Vi bare slutta å gi henne pupp. Så etter et døgn gav hun opp og styrtet en flaske mme, og siden da har det vært ikkeno problem :)

Skrevet

hmm har tenkt på d og sjø, men hu blir så mett av alle måltidene at hun ikke vil alikevel.. kutta dere ut noen måltid og da slik at hun ble så sulten at hun ville ha eller?

Skrevet

Nei.

Vår var 7 md, og spiste grøt og middagsglass 3 ganger om dagen. tror hun fikk pupp morgen, midt på dagen og kveld.

Hun blei rett og slett tørst til slutt tror jeg :) Stod i senga og styrta melkeflaska midt på natta.

Hun fikk jo tilbud om vann gjennom hele dagen, til måltider osv. I flaske. Men veeeldig frivillig. Altså hun kunne ordne med flaska selv. Men aner ikke om hun fikk i seg noe særlig. Hun var igrunnen en total flaskenekter helt til hun skjønte at dette var eneste muligheten. Vi hadde aldri klart å få i henne noe melk fra flaske før dette. Ikke engang morsmelk.

Men etter totalnekten fra vår side konverterte hun fullstendig i løpet av to døgn.

Skrevet

prøv mme fra nan som er ferdigblandet:-) funket her vartfall.. smaker søtere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...