Gå til innhold

Tulla vil IKKE ta duppen sin nå! bare skriker av full hals!tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hva jeg skal gjøre med lille jenta mi.. hun er 16 mnd og NEKTER å legge seg.. vi har aldri hatt dette problemet før! så jeg er ukjent på disse veier ;)

hun er ferdig med "1årstrassen" så det er ikke det..

tok tempen på henne for to minutter siden, den var på bare 37,7 grader.. så var ikke det heller =/

hun tok MMR sprøyta for 6 dager siden, kan det være denne?

Helsesøstra sa de kunne bli syke alt fra 4-14dager.. men da nevnte hun feber som symptom..

lille jenta mi har også fått litt hes latter idag.. kanskje dette kan være en sammenheng..

Håper på svar :-)

*B*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan vel hende hun har litt vondt i halsen, eller at hun har funnet ut at han faktisk ikke vil sove. Prøv å gå ut en tur med henne, la henne leke litt ute, eller trill en tur med vogna.

Du vil vel merke på henne om hun er trøtt eller ikke?!

Skrevet

jeg tenker at hvis hun holder på å bli syk, så vil jeg ikke tørre å ta henne med ut :-)

hun er veldig tydelig i kroppspråket når hun er trøtt.. ser ut som hun vil stikke ut øynene,når hun gnir de.. var derfor jeg la henne ned i første omgang..

*B*

Skrevet

Ta henne opp og gjør noe helt annet i 10 minutter. Syng, les, gi henne noe å drikke. Og så prøver du igjen. Av og til trenger man bare å bryte opp litt.

Skrevet

hei "himmel og hav"!

jeg prøvde dette for ikke lenge siden,men hun ble bare værre? =/

*B*

Skrevet

du virker ganske stresset?

Dersom du prøver deg på holdningen: "ok, hun vil ikke sove, det er helt greit. Da sitter vi å slapper av i stedet".

De små tar opp mange signaler, dersom hun merker du stresser, blir nok hun også oppkavet.

Eller dere kan prøve å ta en hvil sammen i deres seng? Bare ligge å kose, og se om hun sovner da?

Skrevet

er rolig når jeg er inne til henne..

sitter bare å hører på babycallen nede jeg nå..

*B*

Skrevet

Da er vel saken grei ;-). La henne stå opp igjen. Vil hun ikke sove nå, så vil hun ikke. Da sovner hun sikkert etterpå. Da mine var på den alderen og hadde sånne raptuser, så lot jeg dem få med teppe eller dyne i sofaen, litt å leke med eller en film på tv, så sovnet de som regel av seg selv. Bare ikke stress med det. Jo mer du stresser og kaver, jo mer oppkavet blir hun også. Om hun sutrer og vil bæres eller bysses så går ikke hele oppdragelsen i vasken av den grunn, eller se om hun vil ha noe kaldt for halsen sin. Det ordner seg alltid på et vis :-)

Skrevet

jeg tipper du likevell føler deg stresset når du er inne hos henne? selv om du er rolig i stemmen og når du styker på henne, merker mange at en stresset likevel.

Og dersom hun ikke sover idag,er det ikke noe du kan gjøre fra eller til.

Da får hun heller bare la være å sove i dag, det er ikke verdens undergang :) Har hatt noen slike dager selv..

Skrevet

har tatt henne opp.

*B*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...