2005&2010 Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Må inn til jordmor om en uke igjen, og har det ikke steget noe, så må jeg inn på UL. Håper virkelig ikke det er noe galt..uff=( Flere som har lave symfusemål?
Nikki 75 Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Ja da, jeghar hatt lave SF-mål hele tiden. Jeg har endt opp på 34 nå i uke 41 (10 dager på overtid), men jordmor og lege er ikke bekymret, så det er ikke jeg heller. Men har steget jevnt da, stort sett. Og på vekstestimering i uke33 mente jordmor han var +3% over snittet. Satser på at det samme gjelder deg!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Det var det samme her når jeg var like langt. Hadde 31-32 på sf-kurven. Fikk time på UL siden jeg ikke hadde gått opp noe merkbart i vekt heller. Alt var fint og han hadde bare - 6 % vekstavvik som ikke var mye å bry seg om i flg jordmor. Har steget gradvis siden så det går sikkert fint. Går du til samme jordmor og måler? For noen ganger kan det måles forskjellig hvis det er to forskjellige personer som måler.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Har også fått beskjed om lavt SF-mål. Bare 30 i uke 36, skal på ny kontroll neste uke. Hadde lagt på meg litt da, og kjenner mye liv, så jordmor var ikke særlig bekymret. Hun tror nemlig jeg har veldig gode bekkenmål. Fikk målt bekkenet ved forrige fødsel pga seteleie den gangen, og det så ut for at jeg nesten hadde "for god" plass i bekkenet mitt. (Gutten min falt skjevt nedi der og kom ikke ut pga det. Måtte få hastesnitt. De antok pga bekkenet var stort nok til at han faktisk kunne sitte skjevt nedi der!) Rart, for jeg er ikke veldig bred over hoftene. Helt normal. Men det er vel "hullet i midten" som teller :-D Så det kan være mange grunner. Men lurt å få det sjekket. Det eneste jeg kanskje bekymrer meg litt for er om det er nok fostervann der.... Har hørt at det skal hjelpe å drikke mye selv da, så jeg gjør i allefall det. Sånn i tilfelle.
2005&2010 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2010 Ja, går den samme jordmoren. Forrige gang lå jeg langt over gjennomsnitt, og nå 3 uker etter så har den falt så mye. Men som JM sa, at hun kunne jo ha bomma litt sist på måla. Så derfor det er blitt ett så stor hopp. Får bare håpe det er bedre om en uke. Jeg har gått 2kg på 3 uker, og det er masse av liv. Så er vel bare jeg som bekymrer meg litt..hehe.. Hadde ett litt nedgang på sf-målet sist graviditet og, men alt var jo bra
Nr 3 underveis Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Hei Jeg opplevde akkurat det samme selv i dag. Jeg er også 36+2. For 2 uker siden var mine symfysemål på 32, i dag var de på 31. Forrige gang ble jeg satt igang rett før termin pga. for lite fostervann, så jeg ble ganske bekymret i dag. Skal til legen om en uke, så hvis målene fremdeles var like, ville de gi meg en ultralyd. Var på ultralyd for 5 dager siden, og da var det greit med fostervann. Kurven min har i hele svangerskapet ligget over normalen, så dette er ikke gøy nei. Jeg kjenner også godt med liv. Jordmor sa at hvis det ble veldig lite med liv, måtte jeg ta kontakt med føden, ellers virket hun ikke så bekymret. Lykke til! Det går sikkert bra med oss og de små i magene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå