Gå til innhold

Ja, jeg vet. Luksusproblem, men trenger råd alikevell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 4 mnd sover fra ca 20-21 om kvelden til klokken 07 uten mat. Så får han pupp, sovner ved puppen og legges tilbake i senga si. Så er han begynt å sove videre til mellom 11 og 12!?!

Skal jeg bare la han sove eller burde jeg vekke han tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker for meg noe unormalt at ungen skal sove så mye, ungen her er i samme alder, sover fra 20- 06 ca. Da er det opp og få mat, være aktiv og heller sove igjen litt senere.

Skrevet

Han er så liten enda at jeg ville ikke brutt inni sovemønsteret hans enda. La ham bare sove du, og nyt at du får sove også!! For plutselig så snur det, og da blir det et helt annet sovemønster.

Så altså; Nei, jeg ville ikke vekket ham tidligere!

Skrevet

uenig med anonym over her.

Ikke nødvendigvis så unormalt dette. selv så sov ungen min utrolig lite, men en barselgruppen min hadde en unge som sov like mye som din. er du bekymret så hør med HS.

men legger ungen på seg normalt og virker glad og fornøyd samt utvikler seg i rett tempe så er nok sikkert dette bare normalen for ditt barn.

Skrevet

Ja du har et luksusproblem, men slik var mi tulla også. Jeg vekte henne ikke, etter råd og snakk med HS. Jeg vet enkelte vekker de, fordi de skal ha mat. Men, så lenge du ser at babyen legger på seg, og trives. Så er det vel egentlig ikke noe å lure på.

Skrevet

Hvis han sovner med en gang så trenger han det nok. Er det suttring, skriking, inn å ut med smokk en evighet før han sovner blir det en helt annen sak. Min er 5 mnd og sover fra 20-8 stort sett uten mat. Oppe en liten tur og i seng senest halv ti for en ny dupp

Skrevet

babyer er så forskjellige, også når det gjelder søvnmønster. Jeg har også opplevd at min lille har sovet mye i perioder, men så har det endret seg igjen. Når jeg ser tilbake på det ser jeg at han har sovet ekstra mye i de periodene han har hatt motoriske eller sosiale gjennombrudd, f.eks rett før han greide å snu seg rundt, i forbindelse med krabbing, og nå i forbindelse med at han er på nippet til å ta sine første skritt..

Det går i rykk og napp det der med soving som regel, så jeg sier som hun andre, nyt det mens det varer!

Jeg ville ikke vekket han..

Skrevet

Det er ingenting galt med han.

Han er veldig aktiv og blid som ei sol når han er våken :)

HI

Skrevet

Sånn har jenta mi vært siden hun var på den alderen også. Nå er hun snart 1 år og er frisk og fin!:) La ungen styre dette selv. Om noe kan du følge med på vektoppgangen for å følge med om han får nok mat, men det går nok helt fint.

Skrevet

Høres ut som gutten vår når han var på den alderen.

Jeg spurte JM, og hun sa at dersom han la på seg slik han skulle var det ikke noe problem, og dersom jeg ønsket, kunne jeg komme innom og veie han litt oftere dersom jeg var bekymret.

Med andre ord snak med din JM, og dersom dere har åpen helsestasjon en gang i uken, som vi hadde, ta en tur innom en gang i bland og vei.

Vi var innom annen hver uke, først og fremst fordi jeg følte jeg trengte å se han la på seg.

Vår gutt la på seg som han skulle.

Lykke til

Skrevet

Han legger forresen fint på seg og utvikler seg helt normalt også.

Han er 7500g og 70 cm, så en stooor gutt. Akkurat begynt å snu seg fra rygg til mage :)

HI

Skrevet

da tror jeg rett og slett du bare skal nyte det :)

Skrevet

Obs, skrivefeil fra min side.

Mente så klart HS ikke JM. Litt trøtt idag ;-/

Skrevet

da ville jeg latt han sove :-) har sikkert bare godt av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...