Gå til innhold

De fleste studier er vanskeligere enn sykepleiestudiet..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LOL

Ja, regner med du har prøvd mange forskjellige studier:-)

Man må være rimelig blåst for å ikke skjønne at det er helt individuelt, og kommer an på personen som studerer.

Gjest sug lut
Skrevet

Samma faen det, så lenge de blir kompetente sjukepleiere.

Skrevet

Og dette vet fordi du har gjennomført alle studiene som kan tas?

Jeg lærte dette på vidregående at man alltid må komme med en begrunnelse hvis man skal komme med en påstand. Ellers så vil ikke påstanden ha noen betydning...

Skrevet

Jeg har tatt 2 år av sykepleien før jeg begynte på noe mer avansert, så ja, jeg vet at sykepleien er enkelt som faen.

Skrevet

Tull. Du er en hjelpepleier som bare er sur på sykepleierne. Eller så er du ekstremt umoden og utrolig barnslig.

Skrevet

Javel. Det er jo fint for de som ønsker å bli sykepleiere.

Skrevet

Hvis du syntes sykepleien ble for vanskelig for deg og du føler at alle andre utdannelser er enda vanskeligere så ikke vær redd, det er mange andre studier som kanskje ikke krever all verdens.

Skrevet

Så rart at du ikke klarte å fullføre da...hva skjedde? Var det eksamen eller praksis du strøk på?

Skrevet

Skriver under på den. Helt utrolig hvem som greier å komme gjnnom dett studiet. Jeg vet f.eks om to sykepleiere som har mistet omsorgen for egne barn (før de tok studiet)

Skrevet

Noen fagene i sykepleien er krevende - feks anatomi/fysiologi og ex.phil for vi som måtte ha d. ellers er det ikke så veldig tungt teoretisk Men for å være en kompetent sykepleier, må man mange egenskaper som ikke man kan ikke kan lese seg til, og man kan faktisk stryke i praksis hvis man ikke innehar disse egenskapene i personligheten.

Men må uansett si at min første utdannelse var mye mindre krevende enn sykepleien. Det finnes mange utdannelser som ikke er så krevende - vel og merke for en person som skoleflink og har god selvdisiplin.

Anonym; 14.52 - Kanskje denne moren tok seg sammen da vettu!!! I stedet for å tenke som du gjør, hvorfor tenker du ikk heller hovr flink hun har vært!`???! Hun har nok fått barna sine tilbake nå, tenker jeg.

Skrevet

Ingen av dem har fått barna tilbake...Ikke ville eg blitt pleid av en sykepleier som ikke får dra omsorg for egne barn!

Skrevet

Hehehehehe, du har faen ikke mye peiling på ting, Hi ;)

Skrevet

Tror i hvertfal ikke det er blandt de vanskeligste studiene. Når jeg tenker på hvor lite skoleflinke en del av de som nå er ferdige sykepleiere var på videregående er jeg ganske sikker på at ivået ikke er så veldig høyt. At en del stryker sier nok mer om nivået på studentne enn vanskelighetsgraden på studiet.

Det finnes nok forøvrig mange andre studier som heller ikke er voldsomt krevende.

Skrevet

anatomi og fysiologi kan jeg ikke uttale meg om, men ex.phil er ikke krevende.

Skrevet

Nei, sykepleien er ikke vanskelig. Man kommer gjennom det uten å være verdensmester ja.. Men om man skal ha topp karakterer må man virkelig stå på.

Dessuten står det mer på praktiske ferdigheter, og på hvordan man behandler mennesker!

Skrevet

Hvorvidt man er flink med mennesker er viktig ja, men om man ikke er det blir man likevel ikke silt ut under studiet, så da har det ingen betydning likevel..

Skrevet

Tja, å komme gjennom studiet er vel ingen sak.

Men HVOR GOD sykepleier en blir har i grunnen lite med selve studiet å gjøre..

Har nemlig truffet ganske mange nolduser som har kommet gjennom studiet ( sikkert med nød og neppe), men som er elendige sykepleiere..

Kanskje du er en av dem HI?

Som, til tross for liten "baggasje", har kommet stått på alle eksamener;)

Så jeg synes vel kriteriene og evalueringene skulle være strengere.

Hilsen sykepleier - som tok studiet seriøst...

Skrevet

Å hjelpes her var det mange uvitende. Men det er vel forskjell på skolene også tenker jeg. Jeg er snart ferdig sykepleier og har virkelig slitt i 3 år! Studet har vært ganske tungt, det er utrolig stort pensum. I mitt kull var det ca 50 stk som har droppet ut etterhvert pga det var for tøft. Eksamensperioder har vært spesielt tøffe. Og praksisstudiene er forferdelige. Da har man full jobb, mange skriftlige innleveringer, refleksjonsnotater, refleksjonsgrupper, ukeplaner, oppgaver, samt at man i tillegg skal lese til en 6-timers skoleeksamen. Nei det har vært tøft for meg i alle fall. Men jeg har stått på og fått gode karakterer da :)

Nå gjenstår bare bacheloroppgaven på 10000 ord. Men mens jeg skriver den må jeg ha teori på skolen, samt lese til eksamen i helseledelse og helsepolitikk!

Skrevet

Enig med de over. Man kan sikkert surfe gjennom studiet, men da blir man jo ikke akkurat noen dyktig sykepleier. I mitt kull begynte de fleste i den kategorien å jobbe på private klinikker som driver med plastiske operasjoner. Så ingen grunn til bekymring folkens! For det er jo ingen på dib som opererer seg;-D

Skrevet

Slike tråder som dette kommer med jevne mellomrom angående sykepleiestudiene og hvor enkelt det er, og for å være helt ærlig så ser jeg ikke problemet ditt.

Kom du ikke inn på sykepleiestudiet, HI?

Skrevet

Jeg synes det er påfallende og forbausende at enkelte har et så stort behov for å rakke ned på en yrkesgruppe som vi burde være sjeleglade for at vi har. Kan umodenhet være svaret? Eller det bare det at det fortsatt er stuerent å tråkke på typiske omsorgsyrker?

Skrevet

Når det kommer til utdannelsen og vanskelighetssgrad så driter jeg rett og slett i.

jeg syns ting kommer an på yrket. jeg syns det er en langt mer viktigere jobb å være sykepleier enn reiselivsguideleder eller noe sånt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...