Gå til innhold

litt tanker på en tirsdag :)


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt navnelapper nå, er jo barnehagestart om 1 mnd!! Hjelpe meg så fort tiden går, men samtidig så gleder jeg meg også til en ny "epoke" :) Skulle få velkomstbrev etter påsken, så da blir det nok enda mer "virkelig". Mangler enda litt klær og utstyr, men det kommer vel på plass etter hvert.

 

Arbeidskontrakten min er signert og sendt inn (ny stilling, samme firma), og jeg føler jeg har fått det slik som jeg vil. Deilig. Veldig kjekt å føle seg ønsket tilbake også.

 

Krabaten har blitt ganske så aktiv, og her en dag fant han plutselig ut at han kunne kysse! Så nå lager han slike smaskelyder med munnen hver gang han ser oss :) hehe.. ikke noe vi bevisst har lært han, men vi har jo smasket litt til han og kost masse med han, så han har nok bare tatt etter. Han er jo såå tidig når han gjør det, og gliser stort etterpå - vi er jo så sjarmert ;)

 

ha en fin dag, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagestart ja... Det er jo spennende for alle! :o) Har begynt å tenke på det jeg også, men er jo ikke før i august så er jo en god stund til. Bare av nyskjerrighet: Hva slags utstyr er det man trenger? Ellers er det jo litt okay å komme tilbake i jobb igjen. Håper selv at formen er såpass at jeg kan jobbe noen uker før jeg skal ut i perm igjen :oP

 

Hehe.. så søt gull da, susser og greier. Han er nok et sjarmtroll ja ;o) Her er det sååå stor som er det som gjelder. Samme hva jeg spør henne om så viser hun hvor stor hun er... hehe... Hun skjønner hvertfall at det forventes noe av henne, men ikke helt hva, så hun viser det eneste hun kan. Ellers er vi på nivå: susse med åpen siklende munn :o)

 

Ha en fin dag og god påske! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått utstyrsliste enda, men det de har nevnt er

 

- inneklær (type body, sokker, strømpebukse, genser, bukse, osv),

- votter og sko (eller sokkesko feks, reima, stonz),

- uteklær. Jeg benytta meg av salget og kjøpte en vår/høst-dress (reima), reflex regndress og reflex parkdress (inkl. fleecedress)

- ullklær (spørs vel når man begynner - om høsten og vinteren er det feks lurt å ha en ulldress under dressene, i tillegg til ullundertøy. Glad jeg har en svigermor som strikker;) )

- vogn og vognpose, regntrekk osv. (varierer fra barnehage til barnehage)

- innesko (har kjøpt slike myke sko-tøfler)

- smokk og kosebamse til soving

- matboks (kjøper termos også sånn i tilfelle)

 

usikker på om man skal ha egne drikkeflasker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende med barnehagestart! og tror du har fått med deg det meste man trenger til barnehagestart ja. drikkeflaske er litt sånn fra barnehage til barnehage, greit at barna har egen drikkeflaske de dagene de skal på tur kanskje.

 

hvor bestilte du merkelapper fra? har tenkt at jeg må bestille jeg også. bestilte du med klistremerke eller sånne man syr på? hvis man klistrer på lapper på klærne, går de ikke da av i vask eller? dette har jeg lurt litt på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få luftet litt tanker på en tirsdag! Ja det nærmer seg bhg start(aug, om vi får plass) , men jeg skal starte å jobbe i mai...

 

Ja det er mye man trenger til bhg start.

 

Disse lappene skal sitte på ved vask, og de holder lenge. Jeg skal bestille de på navnlapper.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte på nordicprint.no

 

bestilte noen som man stryker på klær (de holder lenge og skal tåøe vask på 95 grader) og noen som man klistrer på leker, matboks, osv. Sying er absolutt ikke noe for meg, så det unngår jeg.

 

skal også kjøpe en slik merketusj så jeg kan merke dressene tydelig. vil helst unngå at noen stjeler de siden de er litt dyre... (tror ikke barnehagen er plaget med det da, men man vet jo aldri).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, ja jeg mente stryke...ikke sy! men tror jeg går for klistremerker jeg, er mindre jobb;) og en merketusj ja.

 

husk å merke alt jenter! jeg jobber jo i barnehage, og ingenting er verre enn å rydde opp et lite kaos av kle i garderoben og så har ingen merket klærne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...