Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Jeg har en mann som ikke er noe snill mot meg. Vi har to barn sammen på 1 og 2 år. Han vil ha makt over meg, prøver stadig å forandre min personlighet da han mener jeg ikke er blitt oppdratt riktig og er altfor kravstor. Jeg har null kontroll over pengene mine, og jeg tjener veldig bra. Har en lang utdanning og god jobb. Jeg var i utgangspunktet en ressurssterk jente med mye godt humør og så lyst på livet. Han har forvandlet meg til en usikker person som ikke gleder seg over mye bortsett fra barna mine. Han har isolert meg fra familien min. Han sliter nok en del selv, men nekter å innrømme det. han er overbevist om at det jeg som er problemet, og så lenge jeg gjør som han sier vil alt bli bra. Han har selvsagt noen positive sider også, og en av de er at han er en utrolig god far. barna elsker ham. Dersom jeg går fra han, reiser han tilbake til sitt hjemland etter en kamp om hvem barna skal bo hos. jeg er ikke bekymret der, ganske sikker på at jeg får foreldre retten. Men det jeg kommer til å sitter igjen med er dårlig samvittighet overfor barna, at de mister en slik utrolig viktig person i livet og at han mister barna... kunne ønske det var enklere....har hatt tanker om å gå i fra han lenge nå, men det eneste som stopper meg er forholdet mellom han og barna.... vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette, men har ingen jeg kan snakke med...trenger bare en annen synsvinkel på det. håper noen gidder å skrive noe tilbake, har noen av dere vært i lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Ingen trenger en i livet sitt som er ødeleggende. La ham fare.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Hvorfor reiser han tilbake til hjemlandet sitt hvis du gjør det slutt?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Det første (og viktigste!) jeg vil råde deg til er å ta kontakt med familien din igjen. Du kommer til å trenge de fremover! Uavhengi av dine barns forhold til faren, dette kan du IKKE leve med! Ta gjerne kontakt med krisesenter eller familievernkontor. Hvis du mistenker at livet ditt er i fare eller du blir truet på noen måte, ta kontakt med politiet. De har råd og veiledning ift sånne situasjoner! Ta kontrollen tilbake. Ingen skal måtte leve på nåde av andres velvillighet! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Hvorfor skal DU få dårlig samvittighet ovenfor at barna mister en viktig person i livet sitt? - Det er HAN som flytter til hjemlandet (eller MÅ han flytte?) - Barna får tilbake en mor som er ressurssterk, positiv, glad og kan gi dem det de trenger. - Du får livet tilbake og personligheten din. - Det er ingen vinnsituasjon for barn å vokse opp i slike familieforhold. Håper du klarer dette, og tar en riktig avgjørelse for deg selv og barna. klemmer til deg i en tøff situasjon
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Takk for støtte. Adele, han reiser tilbake da hanikke har bodd her så lenge, flyttet til norge for ca 4 år siden. han synes vel selv han hadde bedre liv der han kommer ifra, og har all sin familie der
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Helt enig med hun som skrev kl 11.15! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Blir helt rystet over at dette er spørsmålsformulert! Håper du finner mot til deg og drar! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Kjære deg, det er da ikke du som ødelegger forholdet mellom far og barn, det er i tilfelle han som velger å dra til hjemlandet! Du må ta kontakt med familievernkontoret med en gang, få han gjerne med på en samtale, tror han trenger å høre fra utenforstående at han behandler deg dårlig. Om han bortsett fra sitt syke kontrollbehov er en ok og omsorgsfull person kan du jo gjøre det du kan for at barna skal fortsette sitt gode forhold til han. Du kan f.eks være med å betale flybilletten hans til Norge og legge til rette for et fint samvær med far de gangene han kommer tilbake til Norge for å treffe dem. Men du kan jo ikke fortsette i dette forholdet. Vi lever bare en eneste gang, du må sørge for at ditt liv blir så godt som overhodet mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå