MorTilMalthe Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Datteren min blir straks 7 måneder, og nå begynner jeg å bli litt usikker på hvor mye mat hun skal ha. Hun får: Frokost: ca. 200 ml mme Lunsj: 165ml mme + fruktmos Middag: 165 ml mme + et halvt moddagsglass Kvelds: ca 200 ml mme + en vanlig porsjon grøt Forsøker å gi henne litt vann innimellom, men det er ikke så populært enda. Hvor mye spiser deres barn på samme alder?
Rampongi Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Min blir 7 mnd i påska. Skal vi se: Frokost; en porsjon grøt. Laga på ca 100 ml vann og 2-3 skjeer grøtpulver (altså liten porsjon) drikker litt vann ved siden av og gjerne litt fruktmos på grøten. Lunsj; 150 ml mme om vi er heldige. middag; 150 ml mme (får smaksprøver på middag men liker svært lite foreløbig) evn hipp sin "yoghurt". alt mellom 4 skjeer og et beger + litt vann Kvelds; en liten porsjon grøt med fruktmos Natt; som regel 100/150 ml mme en til to ganger i løpet av natta. Håper på å fjerne nattmåltidene når vi får innført middag.
MorTilMalthe Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2010 Har på følelsen av at hun får litt mye mat skjønner du Må sjekke med andre for å se hva som er normalen. Hun er ingen stor baby, heller litt mindre enn normalen, og det finnes ikke bunn i henne. Hun kunne sikkert spist mer enn det hun allerede får.... Hun spiser fullporsjon med grøt (laget på ca 30 gr pulver) og hele beger med fruktmos til lunsj.
Rampongi Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 oj, så flink hun er. Kanskje hun har en vokseperiode nå og trenger litt mer mat i en periode? Her kan piraten spise 2 skjeer yoghurt, 3 skjeer grøt og 30 ml mme på 5/6 timer på en dårlig dag.. det jeg beskrev i stad er på gode dager, som ikke er altfor ofte for tida..
suseduse Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Snuppa er 6.5 mnd, og vanligvis spiser hu Frokost : 150 ml mme brunch : Grøt og vann + ca 100 ml mme lunch : 220 ml mme middag : grøt med vann kvelds : 220 ml Men vært syk nå og fikk beskjed gi hu minimalt med melk, så blir vel litt forandring etter det Blir vel mere sånn : Frokost : 150 ml mme Brunch : Grøt + 100 mme lunch : Halv grøtporsjon + vann middag : grøt kvelds : grøt + 100 ml mme Hu liker ingenting annet enn grøt, brekker seg av det, men håper å bytte ut noen av grøtmåltidende med noe annet etterhvert. Og et tips. Snuppa her likte heller ikke vann før jeg varma det litt, da gikk det lettere ned.
MorTilMalthe Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2010 Takk for tipset Regner med det tar litt tid å venne henne til det, men håper vi får det til før sommeren kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå