Gå til innhold

Dere som (uheldigvis) har erfaring med hemoroider .... HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må det gjøre vondt for at det skal være hemoroider?

Gjorde kjempevondt da jeg var på do (og bæsjet) i går, og kom endel friskt blod. Etter det har det ikke gjort vondt i det hele tatt, men jeg blør hver gang jeg setter meg på do (selv om jeg bare tisser). Det er snakk om at det drypper rødt, friskt blod.

Orker ikke dra til legen for å sjekke det ut før det er høyst nødvendig, ugg....

Hva anbefaler dere meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hello.

Jeg ble den (u)heldige vinner av et par hemorider etter forrige fødsel. De plager meg stort sett kun når avføring er hard. Da er det smertefullt.

Jeg bruker i perioder Scheriproct både salve og stikkpiller - det får du på resept. Dette hjelper, men jeg blir nok aldri kvitt hemoridene for godt. (Nekter å operere).

Drikk mye vann, biola, spis fiber og grønnsaker og beveg deg slik at avføring ikke blir hard og du blir forstoppet. Det er da hemoridene viser seg fra sin verste side.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med hemoroider, men hvis det drypper blod bare du setter deg på do vil jeg tro det er på sin plass med en tur til legen.

Skrevet

Jeg vant også i det lotteriet etter siste fødsel, å det ser ut til at premien er en gjenganger. Jeg er i uke 38 nå, og den har nettopp kommet tilbake. Er du gravid? Da kan du ikke bruke den salven/pillen som noen over anbefalte (den på s--), pga det er kortison i den. Men den finnes alternativer som fåes reseptfritt.

Jeg blør masse, har gått med lange bind der bak. Kan nesten ikke gå over stuegolvet uten at det sprekker opp. Har pratet med lege, han sa det var normalt å blø...

Skrevet

Huff! Jeg fikk MYE anna rart, men dette er jeg jammen glad jeg slapp! Lykke til, HI.

Skrevet

Anonym 10:24 her.

Det stemmer at du ikke kan bruke Scheriproct hvis du er gravid, det glemte jeg å skrive. Jeg har brukt den mellom svangerskapene.

Det er ikke uvanlig å blø som du gjør nå. Dette skyldes nok at hemoridene har sprukket. Men ikke gled deg for tidlig, de kommer tilbake ferdig oppfyllt.

Hemoridene kan være innvendig eller utvendig. Har du kjent at du har hemorider? Jeg spør bare for at du skla være sikke rpå at du ikke blør av andre årsaker.

Skrevet

HI her. Takk for gode svar :)

Jeg har ingen synlige hemoroider. Men de kan vel være innvendig også, og jeg har ikke kjent etter det. Har slitt mye med treg avføring hele livet, og hatt endel sprekker der bak. Da har det vært blod på papiret, men ikke sånn som nå. Syns der er så rart at det ikke gjør vondt, hørt at hemoroider er skikkelig vondt....hele tiden. (Gjør selvfølgelig vondt når jeg har avføring da)

Må vel ta en tur på apoteket i dag. Ikke så morsomt å kjøpe noe på dette veldig lokale apoteket der det jobber bare sladre-damer og diskresjonen er lik null, men...

Skrevet

Det er nok mange som ender opp med hemoroider etter (eller under) svangerskap. Jeg og:(

Jeg er dessverre så flau over det at jeg ikke har gått til legen med det. Ser for meg at legen må ta en titt på det, og det klarer jeg ikke tanken på!

Ser for meg at jeg kommer til å plages resten av livet med det:(

Men.. hvis du ikke er så pysete som meg, kom deg av gårde til legen. Det er nok innvendige hemoroider du har, og da kan du få reseptbelagte midler som sikkert hjelper mer enn det man får kjøpt ellers på apoteket. Lykke til!:)

Skrevet

Kære Anonym 12:59. Du må ta kontakt med legen din og si du har hemorider. Jeg trengte ikke noen rumpe-undersøkelse for å få den diagnosen og medisiner som faktisk hjelper. Tenk på at lindring er så kort vei unna! Ikke vær flau, det er så utrolig vanlig. Vi snakker om hemorider rundt søndagsmidddagen hos svigers, men det er nesten i meste laget :-)

PS! Du kan prøve å ringe legekontorret og si : "jeg har hemoridet og trenger resept på Scheriproct el.l medisne."

Skrevet

Takker!:)

Trodde det måtte undersøkes "nærmere", hehe!

Da skal jeg jammen ringe legen jeg og spørre om jeg kan få resept. Men, hemoroidene gjør ikke vondt, det er bare ufint å se på og det blør ved toalettbesøk. Jaja, unnskyldning for ikke å ha ringt legen før, men som skrevet over, jeg skal gjøre det nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...