Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #1 Skrevet 30. mars 2010 Har tvillinger på ett år og har blitt gravid igjen... Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Har ingen erfaring ennå, men har to veldig tette, og venter en til nå... så blir tre tette syns de to jeg har nå har vært krevende, men begynner å bli bedre nå når de kan leke litt sammen Vil gjerne høre om erfaringer fra tre tette jeg også Anyone??
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Jeg har tre tette. To jenter født i september 2006 og 2008, og senest nå en gutt som kom for 13 dager siden. I tillegg er alle keisersnittbarn. De to første var akutte og den tredje planlagt keisersnitt. De to første var planlagt, mens han som kom nå var et lite, men gledelig "arbeidsuhell". Vi bestemte å beholde han siden jeg snart er 31 og mannen min fyller 43 år, og vi hadde en liten tanke om å ha tre barn allikevel. Ideellt sett skulle jeg gjerne ha ventet et par år til før sistemann kom, men det som ble var nok meningen og vi er utelukkende glad for at han kom og er et velskapt og nydelig barn. Frem til nå har vi slitt en del med tilpasning av hun eldste på litt over 3,5 år. Hun på 1,5 år er mer eller mindre like glad. Hun eldste veksler mellom å ville ha oss og ikke ville ha oss, og hun får noen grusomme raserianfall noen ganger. Men det er vel en kombinasjon av alderen hun er i og omgivelsene som har forandret seg. Vi vet jo at det går seg til. Sånn har det jo vært hele veien. Hun eldste er liksom "prøveklut" på alt siden vi ikke har erfaring som er eldre enn henne. Så hun oppleves nok mest som den største utfordringen. Men hun er samtidig den som vet mest og som er mest sosial å være sammen med. Nå har hun vært noen dager hos besteforeldrene og selv om det har gitt meg litt ekstra overskudd så savner jeg henne fælt. Hun kommer hjem i dag og til neste uke begynner hverdagen vår sammen, siden alle som har kunne hjelpe meg begynner å jobbe igjen. Jeg har jo ikke akkurat samme erfaring som du har siden du har tvillinger. Men jeg ser på det å få tette barn som noe som gir en litt ekstra mye jobb og utfordringer i begynnelsen, men som sakte men sikkert går over i noe avbalansert og harmonisk siden søskenene får mye glede av hverandre i lek og annet etter hvert. Utfordringer med søskenkjælighet osv. får man nok uanset hvilken aldersforskjell det er. Nå er vi ferdig med vårt kull og jeg tok i mot tilbudet om sterilisering med sistemann nå. Det er jeg glad for og det gir meg en indre ro og vite at nå skal vi bare se barna våre vokse opp og den oppfølgingen det krever. Jeg har hatt sammenhengende hjemmetilværelsen en stund nå, og når jeg begynner i jobb igjen til neste år så tror jeg at jeg kommer til å være mer enn klar nok til å jobbe på litt andre arenaer og jeg kommer til å være litt mer avslappet til at barna må være i barnehage mens vi er på jobb o.l. Hvis du har råd og vil, så ville jeg anbefale deg barnehage til tvillingene. I alle fall noe, slik at du får tid til å slappe av i svangerskapet. Det er jobb med disse små og de utvikler seg til å bli mer og mer selvstendinge på godt og vondt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 nei, ingen erfaringer, men kan kanskje få det. har to tette, 12 mnd i mellom, og nå tror jeg at jeg er gravid igjen. blir i så fall 14 mnd i mellom de to yngste. 26 mnd mellom den eldste og den yngste. hvordsan skal det gå da??? hvis jeg har rett i min antakelse så må gjøre store endringer i forhold til bolig, bil - ja alt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå