Gå til innhold

Gravid uten å vite det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært det? Ikke hatt noen andre symptomer enn uteblitt mens, og alle graviditetstestene var negative?

Når oppdaget dere det? Og hvordan?

Har ei venninne som dette nettopp har skjedd med, men det vel heller uvanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel uvanlig men ikke umulig:-) Har en venninne som var gravid i syvende måned før hun visste at hun var gravid. Hun hadde mensen hele tiden, la på seg litt rundt magen og var litt kvalm. Men hun tenkte ikke på at hun kunne være gravid, siden hun ikke mistet mensen.

Hvis barnet i tilleg ligger bak morkaken kjenner man ikke så my bevegelse heller. Jeg hadde babyen bak morkaken, og kjente bare litt bevegelse hver dag, og ingen bevegelse utenpå magen. Jeg visste det fra første uteblitte mens, men så ble jeg ganske svær også:-) Men vi er alle forskjellig, og jeg har selv sett at man kan gå lenge gravid uten å vite.

Skrevet

En av dere drar en skrøne.

Enten finner du opp dette eller så har ikke din venninne testet etter ti dager etter ikm. Testene reagerer nemlig på et hormon og man kan ikke være gravid uten dette.

Skrevet

Jeg er ikke utdannet lege, men jeg har også hørt at testene kan være negative selv om man er gravid. Hadde vært interessant å høre fra noen innen faget som vet hva som er riktig.

Skrevet

Hun tok flere tester, men alle var negative. Hun fikk det bekreftet hos legen da hun var 16 uker på vei. Det er alt jeg vet. Men da har kanskje HCGnivået sunket sånn at det ikke slår ut? ;s Spør fordi jeg ikke er helt sikker.

HI

Skrevet

Det er fullt mulig at testene kan være negative selv om man er gravid. Hvis det er en liten forandring i aminosyrerekkefølgen i det proteinmolekylet hCG er, kan det hende at det ikke fester seg på testen og gir positivt utslag. Utrolig sjeldent men dog mulig. En annen mulighet er jo feilproduksjon på testen... :-))

Værre er det når du er gravid i 8 mnd uten å vite det og røyker som et lokomotiv... Har faktisk personlig sett dette hos en arbeidskollega for mange år siden. Hun trodde hun var kommet i overgangsalderen og mistet mensen pga det. Ikke store saken som kom men alt gikk bra!

Skrevet

Tantami var nesten 6 mnd på vei før hun fant det ut.

Hun trodde hun var i tidlig overgangsalder.. for mensen hadde vært ustabil lenge.

Bestemoren til venninna mi ble gravid som nesten 60 åring, men fikk godkjent senabort.

Skrevet

Jeg ble gravid på p-sprøyta. Fant det ikke ut før jeg var 5 mnd på vei.

Hadde ikke menstruasjon,syntes ikke det var rart,da det ofte skjer ved bruk av p-sprøyte.

Ble kvalm som F, men fikk afipran av legen,og han sa det kom til å gå over. "Jeg tålte sikkert ikke alle hormonene i sprøyta"...

Jeg trodde på han, og tenkte ikke tanken på at jeg kunne være gravid.

Kvalmen ga seg etter hvert, jeg la ikke på meg et gram,så månedene gikk.

Først etter jul begynte jeg å legge på meg,da nesten 5 mnd på vei.

Tok da en test...SJOKK!!!!

Kom på UL allerede dagen etter, kunne ikke fatte og begripe at den ungen på skjermen var min.

Tok meg resten av sv.skapet bare det å fatte at jeg var gravid....

Skrevet

Jeg oppdaget det ikke før i uke 22. Men fikk ikke mensen, da den alltid bare har kommet ett par ganger i året uansett.

hadde ingen symptomer før det plutselig sa pang.

Da fikk jeg halsbrann, bevegelser inni magen og leggkramper i uke 22...

Skrevet

Jeg var gravid uten de "vanlige" symptomene i begynnelsen, det jeg har merket det på i begge graviditetene er at jeg har hovnet opp i halsen og det har vært vanskeligere å puste.

Skrevet

Takk for svar.

Skulle hatt mensen for 7 uker siden, tenker at sånt som negative tester som egentlig skulle vært positive ikke skjer med meg uansett, så jeg bekymrer meg vel unødig.

HI

Skrevet

Mamma var nesten 5 mnd på veg før hun fattet mistanke...

Hun gikk på grethe roede kurs og gikk ned mange kg, samtidig som hun tross alt var 45 år og trodde hun var i overgangsalderen...

Hun stusset til slutt på at ikke livmålet rikket seg på tross av gjevn vektnedgang og mistede cm alle andre plasser hehe

Da slapp jeg å være enebarn lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...