Ccathrine Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 ... noen som har prøvd og har erfaring?? Jeg har hørt at det skal hjelpe til å modne og myke opp livmoren før fødselen. Jeg startet med teen på Lørdag, å nå er høyre bryst stein hardt og vondt (har brukt å leket melk som en sil), men nå er det heller ingen melk der. Å den lille klikker i vinkel når jeg drikker teen. Nesten sånn at jeg begynner å lure på om det er babyen som skal sparke livmoren myk, men det hørest jo bare helt sykt ut. Noen som kjenner til dette?? Gjør så vondt når knøtte klikker i vinkel. Ikke kan jeg ha bena samlet, ikke kan jeg sitte rett opp og ned, og jeg får veldi til nedpress når jeg drikker. Håper noen har svar..
sommerbarn:-) Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 Hei! Jeg har drukket bringebærblad te i begge mine forje svangerskap og gjør det i dette også. Bringebærblad te styrker underlivet og livmoren, generelt styrkende for imunforsvaret og skal gjøre fødsler lettere, ved at livmoren jobber bedre. Den hjelper også til med å normalisere underlivet etter fødsel. Jeg hadde to lette fødsler sist, og drikker derfor teen i dette svangerskapet også. Teen skal ikke ha noen innvirkning på foster eller være farlig på noen måte. Drikker du den veldig varm eller med honning eller noe? Kan hende den lille reagerer på det.... Jeg drikker teen lunken eller romtemperert uten noen tilsetning. Det er gjort tester med teen og den er ikke skadelig og det omdiskutert om den i det hele tatt har noen virkning. Men siden jeg bare har gode erfaringer, så drikker jeg teen. Blir du bekymret eller føler at det er farlig, så hadde jeg droppet å drikke den. Kanskje kroppen din sier ifra om at du ikke trenger denne teen. Lykke til!!
Gjøkeredet③ Skrevet 30. mars 2010 #3 Skrevet 30. mars 2010 Jeg bruker kapslene istede for teen. Har av en eller annen grunn helt avsmak fra varme drikker dette svangerskapet. Har egentlig ikke så mye mer erfaringer enn deg. Brukte de ikke forrige gang, og da gikk jo ingenting etter planen fødselesmessig, så tenkte at det skadet jo ikke å prøve noe "nytt" denne gangen:o) Jeg merker ingenting på den lille i magen heller. Han styrer på som han vil uavhengig av hva jeg holder på med.. Hehe! Full fest der inne til alle døgnets tider:o) Jeg tar de mest for å hjelpe livmora med å treffe seg sammen etter fødselen. Fødselen i seg selv går vel som den går uansett:o) Lykke til uansett... Forresten så kunne det jo høres ut som om du har fått blokkert melkekanalen i brystet, og det kan fort bli en vond betennelse. Prøv å stå i dusjen med varmt vann dirkete på det brystet og maser forsiktig det du klarer (vet det kan være veldig vondt), og se om du får løst det opp igjen:o)
Ccathrine Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2010 Var til modningsakupunktur for første gang idag. Jeg spurte henne om dette med teen. Hun mente jeg skulle prøve kapsler istede, eller lage teen svakere for å sjekke om knærten godtar det istede. Jeg drikker teen lunket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå