Gå til innhold

ble litt irritert i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kino med snuppa for første gang. På raden bak oss satt en famile med 2 barn på cirka 4 og 10 år. Stille var de ikke i det hele tatt, men greit nok det. Man får tåle at det skravles og kommenteres litt på en barnefilm. En del knitring med godteripapir får man vel også tåle. Samt at den minste sparker litt i setet for å sette seg godt til rette. Men når ungene begynner å henge over våre seter begynner det å greie seg synes jeg. Den eldste på cirka 10 hang så mye over setet at samboern hadde ham nesten inni øret. Snudde oss og titta flere ganger og liksom hintet, men straks hang han over igjen. Foreldrene sa ingenting. Så så vel den minste på hva storebror gjorde, så da begynte hun også å henge over setet. Hun satt bak snuppa da. Rista og rista i setet til snuppa. Jeg snudde meg flere ganger og hvisket "sitte fint da" til ungen. Foreldrene sa ikke noe. Tilslutt var tålmodigheten slutt! Den ene ungen satt og knaska popcorn inni øret på samboeren og den minste satt og dryppa kuli ned i håret på snuppa. Sa ifra at nå får du sette deg ned på ditt eget sete! Fikk noen veeeeldig mugne blikk fra foreldrene da, men følte ikke at jeg var så urimelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På sin plass! Hadde sagt fra jeg også.

Hadde mine barn prøvd seg på noe slikt, hadde vi gått etter en advarsel!

Det hadde blitt lenge til neste kinotur også!

Ei på 4 kunne jeg forstått gjekk lei. Men en på 10! Nei!

Prating, høylytte barnekommentarer, knitring i papir og gjerne snop som faller på gulvet høylytt er vell normale lyder under en barnefilm.

Gjerne en brus som går i gulvet også.

Skrevet

Jeg hadde reagert som du, og dermed er du absolutt ikke urimelig:)

Skrevet

godt! Man blir jo nesten usikker selv når foreldrene bare sitter der og ikke sier noenting.

Skrevet

Ikke alle som husker å rette på de sosiale antennene sine ;)

Ikke alle som er like flinke som foreldre heller. Kanskje de ble så opptatte av filmen selv, at de lot barna seile sin egen sjø. Selv om de plaget andre. Synes jeg stadig ser den type foreldre jeg.

Skrevet

Da hadde jeg også sagt fra, bare at jeg hadde droppa hintinga først....har veldig kort lunte på sånne ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...