Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Klarer aldri å holde kjøkkenbenken ryddig jeg, er jo aldri plass til alt i skapene.. så der står alltid masse ting. Kjøkkenbordet har jeg lett for å bruke som dumpeplass for alt mulig rot.. som nøkler, post, ulike skriv fra barnehagen, smekker som er brukt en gang, smokker, blader osv.. Hvordan få det mer ryddig og organisert?!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Får det heller ikke ryddig. Rydder nesten hver dag, men etter 1 time er det like bomba!! Har litt lite kjøkken, håper det kommer seg når vi flytter!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Har en plass til alt. Har jeg ikke det, lager jeg det. Jeg hater rotete overflater, men med (snart) tre barn, må jeg regne med litt rot da. Kjøkkenbenken har alltid en liten haug med ukas post, men ellers er det greit. Har jeg noe i huset som ikke har et "hjem", altså et fast sted å være, så lager jeg det, eller jeg har ikke bruk for det. Jeg er veldig glad i å kaste ting jeg da.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Jeg kan være en rotekopp, men på kjøkken og bad har jeg det ryddig og rent- synes det er kvalmt ellers. Mannen min er veldig ryddig av seg, så han sørger for at resten av huset er ryddig!;P
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Har selv vokst opp i et rotehjem, men HATER rot selv.. Blir sur om det er rotete. Samtidig har jeg måttet lært meg orden i voksen alder, da min kjære mor har vært en fantastisk mamma, men en elendig husmor, hehe.. Begynn først og fremst å kaste det du ikke har bruk for, Du MÅ ikke ha ALLE tomme rekeboksene, isboksene, glassene osv. Det du ikke har brukt på en evighet kommer du heller ikke til å savne. Ha en roteskuff til YMSE på kjøkkenet. I den ligger merkelig nok alt dill og dall om man har bruk for noe, i allefall hos meg. Ta litt hver dag, rydd etter deg, kjøp et par permer og brevordnere, en aviskorg er kjekk å ha. Det kan være et ork, men akk så deilig det er når man har ryddet og kan sette seg ned og slappe av.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har blitt litt ryddigere som voksen enn jeg var da jeg var ungdom. Heldigvis. Jeg er nøye på å vaske opp dritten med en gang de er brukt, så det er stort sett ganske i orden på kjøkkenet.
sjøsamen Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Akkurat kjøkkenet må jeg ha det ryddig på. Kan være litt smårot ellers i huset, men ikke på kjøkkenet.Vi har en egen kurv til gulpekluter og smekker som er sånn som ikke er rent men heller ikke møkkete... Nøkler og post ligger i en skuff på gangen. Blader legger jeg alltid i kurven på badet. Det er garantert masse du ikke trenger i skapene dine, kast det du ikke bruker og sett maskiner og sånt på boden dersom det ikke er i bruk daglig.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Jeg mååå ha det relativt ryddig på kjøkkenet, ellers klarer jeg liksom ikke lage mat og jobbe der inne. Sant som noen sier her over, blir bare ryddig hvis alle tingene har et hjem eller en kurv eller boks eller hva som helst. Hvis det er for fullt i skapene så må du ta ut det du bruker minst og legge i boden. Jeg har et ganske lite kjøkken, og går i boden etter store bakeboller, kjevler, mange av baketingene og de veldig store kjelene. Og så er jeg helt avhengig av en roteskuff, til diverse småting man får bruk for, strikker, hyssing, sånne ting til å ha under møbler, teip, bussruter og så videre og videre... Rydder den når den blir helt full, da er det alltid masse som kan kastes. Nøkler legger jeg alltid i vesken.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 kjøkkenet er det viktigste stedet for meg å ha det ryddig og når jeg feks lager mat så rydder jeg inn mens jeg holder på å lage
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #10 Skrevet 29. mars 2010 Blir fort litt sånn her også... Prøver å holde benkene ryddige, og på kjøkkenbordet har jeg en slags kurv, der alt sånn småfjas skal ligge, post/nøkler/lommebok/papirer osv. Så rydder jeg i den kurven av og til. Samboeren min har stygg uvane å slenge jakka på kjøkkenbordet, og nøkler, røyk, lommebok og alt igrunn. Nå har jeg blitt nazi, og blir bare kalt hønemor her hjemme, så nå er han litt flinkere til å bruke denne rotekurven.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #11 Skrevet 29. mars 2010 Nå har jeg ryddet som en gal her..kastet flere poser med tull og tøys fra skapene. Så nå er det ganske ryddig her:) Men hvor gjør dere av saftflasker, oppvaskmiddel, brød, cornflakes og sånt? Det er sånne ting jeg pleier å ha på kjøkkenbenken..Har ikke plass i skapene. HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #12 Skrevet 29. mars 2010 saftflasker - kjøleskapet oppvaskmiddel - i et høyskap brød, cornflakes osv - i et høyskap Du må finne plass et sted!!
Lemonia Skrevet 29. mars 2010 #13 Skrevet 29. mars 2010 Ja, jeg må bare ha det ryddig på kjøkkenet. Unngår å ha for mye ting stående ute, og prøver å rydde med en gang jeg roter. Nøkler og slikt legger jeg aldri på kjøkkenet (men det er også helt unaturlig siden kjøkkenet er i en annen etasje enn inngangen). Prøv å finne ny lagringsplass for det som skaper mest rot. Finn et sted til nøklene, en bladholder, en liten boks til smekker, smokker o.l., en boks til post, skriv fra barnehagen o.l. så blir det nok fort organisert hos dere også.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 Vi er sju stykker i husholdningen og da MÅ det være ryddig på kjøkkenbenken. Rydd før matlaging, under matlaging og etter matlaging. Det tar ikke mange minuttene ekstra, og det blir så mye triveligere å lage mat neste gang. www.flylady.com - it all starts with shining your sink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå