Gå til innhold

Føler meg så svær!! Uke 26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har vært så stor med de andre.. føler meg nesten høygravid.. Tørr rett og slett ikke gå på vekta tror jeg.. :/ Tipper jeg har gått opp ca 7-8 kg.. allerede...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh... så godt å høre... samme her!! Har gått opp 7 kg, og magen er diger.. Sist ble jeg også stor, men det var mer på slutten.. Mange som kommenterer at jeg er stor også.. jaja.. Får bare vagge rundt til juli :-)

Skrevet

Ja, sant? Dette er min nr.4, og ganske så sikkert siste, så hadde bestemt meg for å nyte det.. så får bare prøve å drite LITT i vekta.. selvom det ikke er så srtig med flesk akkurat... rund hard mage, jatakk! Men bollelår kunne jeg klart meg uten.. :/

Skrevet

I forhold til gj.snitt så er det ikke mye vektøkning i forhold til hvilken uke, men vet selv at det det ikke hjelper... Er ikke så gøy å se vekten krype oppover.

Men hvis dere ser på denne:Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

:-)

Skrevet

Hurra, i følge den oversikten der skulle jeg nå vært i uke 40 :-S

Jeg er 27+2 og har lagt på meg 14 kg, og alle kommenterer hvor stor jeg er. "Sikker på at det ikke er tvillinger da?" Å, jeg ler meg ihjel, den har jeg ikke hørt før!

Trøster meg med at symfysemålet er innenfor normalen, og at jeg gikk opp 20 kg forrige gang (og gikk ned 23 kg etterpå) samt at gutten var liten og fin -hadde mye fostervann.

Slutter aldri å forundre meg over at folk tror de kan si hva som helst bare fordi vi er gravide?

Skrevet

Helt enig med deg:(

Annengangsfødende her og føler jeg eser ut.

Er 24 uker på vei og +7-8kg...men, føler jeg ser ut som en flodhest!

Ingen kommenterer det, men de kunne jo bare prøve seg!

GLEDER MEG TIL DET ER OVER DENNE GANGEN....

Skrevet

Husk at dette bare er gj.snittet, da, jenter!

Det er alltid mye som er normalt og vanlig både over og under et gj.snitt :-)

Det er ille for dem som veier for lite OG for den som føler de veier for mye. Blir visst aldri helt riktig, og er synd....

Skrevet

Er 7 kg mye i uke 26???

dere vet dere skal legge på dere når dere er gravide? :)

7 kg er under gjennomsnittet på dette tidspunktet.

Skrevet

Problemet mitt er at i forrige svangerskap la jeg ikke på meg en kilo før jeg var der jeg er nå. Så gikk jeg opp 17 kg de tre siste nmd.

Så med den sammenligningen bekymrer det meg at jeg til nå har lagt på meg 9 kg (veide meg i dag) og at det ser ut til å bli ca 1 kg per uke... Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!!!! Med ca 13 uker igjen blir det jo 22 kg! Det er i tilfelle 5 mer enn sist, og jeg slet med de 3 siste kg forrige gang.

8 kg til overs frister lite i sommer... spørs om jeg må kutte ned litt på søtsakene før dette blir bare trist... buhu...

Skrevet

jeg er bare i min 20. uke, men ser ut som jeg er hvertfall 7 mnd vei når jeg står oppreist ;) hehe....

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har gått opp 12 kilo alledede. :/

Skrevet

eg er i uke 16, og har lagt på meg 8 kg... Føler meg og diger, men har så vanvittig appetitt for tiden... Godt det går mot vår så eg kan gå ut å spasere litt :)

Skrevet

Slapp helt av jenter! Dere er sikkert kjempe flotte!

Ikke bry dere om kommentarer og bemerkninger! Den gravide kroppen er noe du skal være stolt av og er noe som er utrolig flott!

Vis deg fram!

Ikke tenk så fryktelig mye på vekta! ingen av dere som har gått opp faretruende mye! Har selv gått opp 17kg(er 37+2) og tenker ikke så mye på det. Får slite med kiloene etter babyen er ute:-)

Kos dere jenter! Dette er ikke tiden for å se på tall på vekta!

Vær stolt over kroppen deres og vis dere fram!

Lykke til videre i svangerskapet:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...