Gå til innhold

Fatter ikke hva som feiler folk, jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi man er gravid, så skal alle venninnene drite i meg plutselig?

Greit, jeg kan ikke finne på alt de gjør mtp fest, turer osv, ettersom jeg har en fødsel som skjer innen en mnd, men å ALDRI kontakte meg lenger? Og hver gang jeg spør om vi skal møtes, så får jeg bare"Vet ikke helt enda hvordan dagen blir, kan ringe deg senere" men null tlf-samtale senere.. Ingen spør hvordan det går, enda termin bare er om 13 dager, jeg spør dem hvordan det går osv, så er ikke jeg som kutter dem ut.

Føler meg som en forvirret fjortis som bare venter på svar fra en potensiell kjæreste.

Tid har de, ettersom alle har påskeferie nå på toppen av alt, og "ingen planer i påska" som de skriver på facebook..

Og det er ikke bare ei venninne det er snakk om, det er alle de fire jeg hengte med før jeg ble gravid :(

Ingen av de har barn enda..

Er det meningen man skal glede seg til barnet er såpass stort at man kan dra på fest igjen? Er jo tydeligvis kun der folk vil ha meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å syte så jævlig, mest sannsynlig synes de det kanskje er vanskelig å forholde seg til deg siden du er gravid.

Tenk mer på dem som ikke har noen å ringe til en gang..

Skrevet

Føler med deg. Slik var det når jeg også var gravid, og det første året etter. Men nå har jeg heldigvis fått god kontakt med flere av vennene mine igjen, og det er utrolig godt ja! :)

Skrevet

Slutt å kjefte så jævlig du da NN.

Selvsagt er det lov å være skuffet når venninner slår hånden av deg.

Til HI; du kommer til å ha et helt annet liv enn dine venninner fremover. Dette kommer de ikke til å forstå før de selv er i samme situasjon.

Når babyen er født gjør du alt du kan for å treffe andre mødre. Delta i barselgrupper, turgrupper, babysang, baby-svømming osv. Treff folk du har noe til felles med, som vil prate med deg om barn, bleier, amming osv. For det er dette som blir livet de neste årene, ikke festing, shopping osv.

Lykke til!

Skrevet

Samme her:-s Heldigvis har jeg da noen venninner MED barn, som faktisk gidder å bry seg om å spørre hvordan jeg har det!

Men... det er sårt:-(

Skrevet

Ja, men jeg vil jo ha vennene jeg har hatt i 7-8 år.. Og til den anonyme som var så sur for at jeg syter; jeg kan jo ikke akkurat ringe dem heller! Føler jo at de ikke vil ha noe med meg å gjøre.. Da er det ikke bare å ringe og slå av en prat, liksom.

Vil bli kjent med småbarnsmødre i samme situasjon, ja.. Men vil jo også ha noen venner jeg kan prate med om andre ting enn bleieskift og amming.. Når man en dag kommer seg ut av huset, vil man jo sikkert ha litt "fri"..?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...