Gå til innhold

Noen her med bechterews sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble diagnosen stilt, og hvilke kriterier la de til grunn?

Jeg er under utredning, og man har visst funnet noe på røntgenbildene i ryggen, og jeg er positiv på bindevevstypen hla-b27. Venter bare på å få en konklusjon av dette nå, men må jo si at oddsene for at det er dette virker ganske stor eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke diagnosen, fordi det må slå ut både på røntgen og på blodprøve. Jeg har kun utslag på blodprøve. Så har tydeligvis problemer med ryggen!

Jeg skal på MR for å se nærmere på det!

Du får nok diagnosen ja..

Skrevet

Håper i det lengste at det ikke er det. Men å andre siden hadde det vært fint å endelig fått en diagnose og en forklaring etter 2 års utredning.

HI

Skrevet

Uffa, får du får noen svar ja! Er godt å ha et navn på smertene, en grunn, det gjør alt litt lettere faktisk. :-)

Har hatt smerter i ryggen i 11år, og kan bare skylde på den blodprøven, litt leit! :-(

Skrevet

Nok noen her som tror de er leger!! Blir syk av dere som vet alt.

Jeg og min mann har begge bechdrews, og ingen av oss slo positivt ut på blodprøven. Det er fordi de er ikke alle som nødvendigvis har det i blodet.

Man ser på røntgen og CT for å få snitt. Så ser en på de og snakker med en spesialist revmatolog. De kan stille diagnosen. Det var slik vi begge fikk den. Vi har den beste revmatologen i landet som har foredrag over hele verden.

Så vær så snill, sjekk opp i fakta før dere uttaler dere om noe dere ikke vet noe om!

Skrevet

Men revmatologen min sa at hvis jeg hadde en negativ Hla-B27 prøve så kunne det IKKE være bechterews. Man kunne ha bindevevstypen Hla-B27 men aldrig utvikkle bechterews. Mern man kunne visst ikke ha bechterews uten å ha bindevevstypen. Dette støttes av all fakta som er lagt ut på nett ang bechterews, av det jeg lest.

HI

Skrevet

Ja, men som enkelte over sier så MÅ man ha det. Og det er bullshit. En kan fint ha det uten.

Skrevet

Siden det er en tråd om det her så spørr jeg litt.. håper det er ok :)

Jeg er under utredning av ryggen og ryggspesialisten vil sjekke meg for dette men fastlegen vil ikke.

Vi har mye revmatiske sykdommer i famillien og tanten min fikk dette når hun var på min alder.

Jeg har hatt store smerter lenge øverst i ryggen. Nå har det kommet en slags kul på brystkassen min også.

Venter på mr av rygg og brystkasse og skal til ny fastlege i april.

Hvordan begynte det hos dere? Vil dere fortelle litt om dette?

Håper på svar og håper det er greit jeg spurte her på denne tråden

Skrevet

Bechedrews starter nederst i bekkenet i illocracitt leddene eller hva de heter. Det er der spesialistene også leter, er der hele bechedrews starter.

Og så stivner man som oftest helt til hvis man ikke trener. Mange får også strålinger som isjas smerter i bena pga nerver som kommer i klem pga betennelsene.

Så får man ofte betennelse og vondt i brystkasse og ribb bein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...